28 September 2010

εїз Manik Bling Bling εїз

Salam 1 Malaysia utk kamO, kamO dan kamO sekalian ☺
 aJa xtaw nk cte sal ape..
ape ek??
emmmmmmmmm...
-
-
-
-
-
-
-
hah!!!
tbe2 ase nk bg korang tgk hasil keje tangan aJa lah..hehe..
1st time wt bnde nih..
dulu pon ade lah jugak buat..
tp xsehebat yang ni agaknye..chewahhhh..
keje ape yang aJa maksudkan tuh ye??
ohohohoho☺

korang boley agak ape hasil keje yang aJa buat tuh..
tgk tajuk/title 2 pon da jelas menunjukkan keje ape aJa buat..
MANIK??
yeahh..manik..bling bling..
 skang ni ble tgk je baju kurong sape2 msty ade bnde yang kilau2 ke hape ke..
manik lah tu..mak, adik, kakak, makcik, korang msty ade yang pkai manik kn??
tapi utk gurl saje lah..boy x boley ok?
eh2..jap..pkai manik kt baju lah..lebih tepat ag..jait manik..
ha..susah sangat nk sebot pon..

biasanya, orang yang jait manik ni (tukang jait lah tu) msty jait kt bhgn lengan baju..
xpon kt bhgn depan baju (area leher)
slalu buat kt lengan baju tu lah..

manik ni pulak ade macam2 jenis..
ade besa, kecik, bujur, bulat, petak, segi tiga..hah! segi tiga??ade ke??hishhh..
harga manik 2 mcm mane pulak??
hah..jgn ditnye..sah2 mahal hargenye..
tp disebabkan ia cantik..aJa beli jugak..hehehe..

baik buat sendiri, dari suruh orang lain buat..
bukan ape, memandangkan harge manik 2 mahal..
sah2 la jugak si pembuat tersebut mengecas atau megupah dgn harge yang tinggi..
baik buat sendiri kn?? jimat! n puas aty ble tgk hasil keje sndri..
tp bg sesape yang minat menjait jela..
cthnye aJa lah.. ngee..

Okeh..xmau bebel lagi
nk kasi tgk kt korang baju kurung y aJu jait manik SENDIRI!!!

 Hasil keje aJa yang pertame
haha..aJa ase lawa..ade mse laen plak cm x lawa
nih baju aJa mse Raye bru nih..
cantik ke??
yang ini pulak bukan aJa buat ye
ni makcik sedara yang buat


yang pink kaler ni pon bukan aJa buat
haha
saje nk bg korang tgk


yang hijau tu la baju aJa
yang laen2 baju mak..huhu..

now, aJa tengah siapkan jaitan manik yang kedua..
nantikan ye :)

ade jugak ase di hati nk ambek tempahan
tapi adeke yang nk tempah kt aJa
of coz la ade
2 pon bwu sorang je yang tempah
eh..okey what!
permulaan..mmg la cm 2 kn..
xkn sekaligus dtg bergolek..kn? :)

Alhamdulillah :)

4 comments:

Stubborn Gurl said...

dah degil pon wat manik kat baju raye!..ehehe

aJa said...

dak degil : hehe.. yess.. bgos!

chenta said...

sy pun ada jahit manik gak..cuba la tgk kat blog sy ^_^

aJa said...

chenta : okeh..

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke