30 September 2010

aJa dapat Award lagi lah!

Nak ucapkan time kaseh byk2 kpd Cik Jelita sebab bg aJa award..
sggh terharu! time kaseh cik jelita!


pastu Cik Jelita suruh wt bnd ni pas amek award 

1. sile print screen u all munye wallpaper latop/destop
2. then sile btw nape u gune picture tu sebagai wallpaper.
itu saja .

utk memenuhi permintaan Cik jelita.. aJa tunaikan.. hehe..


ni wallpaper destop aJa
:)

nape aJa gne wallpaper 2?
 
hitam 2 kre wallpaper ke hah??
ntah la.. aJa mmg suke mcm nih..xsuke sgt letak gmbr katon ke pape jelah..
suke simple2 saje..
 *suda menjawab soalan kn??
 
 sekali lagi terima kasih aJa ucapkan kepada Cik Jelita atas award yang diberikan
TQSM! 


Tag Dari Syasya

Ouh..besnye..aJa dapat tag lagi lag..
tag kali ni dtgnye dari cik Syasya.. tq ye..
Ada rahsia kecantikan tak?
 takde kot..haha..wt cm biase jelah yang wajib

Bagi anda, siapa paling hensem dalam kumpulan SUJU?
 SUJU? sume kot hensem.. *xknal dorg la weh

Siapa BFF anda?
 sume.. tp yang skang ni my geng.. Kecamok Gurlz..
Siapa idola anda
 keluarge!

Moto hidup anda
 gerak ke depan! *ye2 je

Harus Tagkan kepada blogger yang anda sayang dan suka
minimum 8 orang

Tag Dari Nadia

waa. aJa dpt tag lah dari rakan2 belog aJa
okey..Tag ni dtgnye dari cik Nadia yang sgt comel :)

 1. Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?

 semua penting! 

2. Benda yang terakhir korang beli menggunakan 
duit korang sendiri?

baju

3. Dimana tempat korang ingin melangsungkan 
perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang nanti?

msty la kt umah.. Tema? x bncg ag..haha..ntah pape.. 

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?

yup..eh..tak tak..eh..ye ye..eh..haha

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?

forever n ever 

6. Dimana korang selalu berjumpa dengan kekasih korang?

kene bgtaw ke? 

7. Novel / buku / majalah yang terakhir korang beli?

xpenah beli pon.. Slalu pinjam kt kakak.. huh! kejam! 

8. Apakah nama penuh korang?

Nur Hafizah Binti Ayob 

9. Antara mak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?

Mak! snang bwk bincang! hehe.. sory ayah! 

10. Namakan orang yang korang betul-betul nak 
jumpa dalam hidup korang

sape ek?sape2 jela..korang pon boley..haha

11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?

tak..mesin basuh..hehe

12. Dimanakah tempat yang  korang betul-betul nak pergi?

tempat yang sume orang nk g

13. Pilih salah satu, peluk atau cium?

peluk kowt! 

14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag korang

comel gile
best gile
baek gile

15. 5 benda yang korang sangat-sangat sayang 
dalam hidup korang?

hp
bantal bucuk
buku diari
cermin kecik
tudung

16. 5 lagu yang paling korang suka dan selalu dengar?


17. Bila tarikh lahir korang dan kat mana korang
sambut tahun lepas?
 
21/08/90..taon lepas sambut kt sekolah ngan bFF :) 
 
18. 5 orang blogger yang korang nk tag
 
 
19. Cerita sikit blogger yang pertama korang tag 
 
belog Fatin bes lah..suke..



29 September 2010

1st n 2nd Award

Salam sume..
npe title aJa mcm tuh?
ntah..haha..

Award yang petame aJa dapat dr kwn baek aJa iaitu Ainaa


weh..malu nk cte..award ni da dpt lme lah..hehehe..
bwu skang nk kasi taw kn..
ntah pape aJa nih..
sory Ainaa yek..
*-* muke x besalah lgsg!

Award kedua plak dtgnye dari puteri katak / kisah katak pink / frogy
*byk tol name dy kn*


sbb katak pink kate mcm ni

Dengan ini aku, ingin memberi award pada kesemua follower aku yang 
sekarang telah berganjak ke angka 201. 
 
maknenye x slh la aJa ambek award ni kn..hehe..
 

28 September 2010

Memilih Kawan Empat Jenis Manusia

 Pertama
Orang yang tidak tahu tetapi dia tidak tahu bahawa dia tidak tahu
 Orang yang sedemikian seorang pandir. Maka jauhilah dia

Kedua
Orang yang tidak tahu tetapi dia tahu bahawa dia tidak tahu
Orang yang sedemikian adalah seorang yang bodoh. Maka jauhilah dia

Ketiga
Orang yang tahu tetapi dia tidak tahu yang dia tahu
Orang yang sedemikian sedang mabuk atau lupa. Maka jauhilah dia

Keempat
Orang yang tahu dan dia tahu bahawa dia tahu
Orang yang sedemikian adalah seorang yang boleh dijadikan kawan
Maka ikutilah dia

Renung renung kan lah ye :)

εїз Manik Bling Bling εїз

Salam 1 Malaysia utk kamO, kamO dan kamO sekalian ☺
 aJa xtaw nk cte sal ape..
ape ek??
emmmmmmmmm...
-
-
-
-
-
-
-
hah!!!
tbe2 ase nk bg korang tgk hasil keje tangan aJa lah..hehe..
1st time wt bnde nih..
dulu pon ade lah jugak buat..
tp xsehebat yang ni agaknye..chewahhhh..
keje ape yang aJa maksudkan tuh ye??
ohohohoho☺

korang boley agak ape hasil keje yang aJa buat tuh..
tgk tajuk/title 2 pon da jelas menunjukkan keje ape aJa buat..
MANIK??
yeahh..manik..bling bling..
 skang ni ble tgk je baju kurong sape2 msty ade bnde yang kilau2 ke hape ke..
manik lah tu..mak, adik, kakak, makcik, korang msty ade yang pkai manik kn??
tapi utk gurl saje lah..boy x boley ok?
eh2..jap..pkai manik kt baju lah..lebih tepat ag..jait manik..
ha..susah sangat nk sebot pon..

biasanya, orang yang jait manik ni (tukang jait lah tu) msty jait kt bhgn lengan baju..
xpon kt bhgn depan baju (area leher)
slalu buat kt lengan baju tu lah..

manik ni pulak ade macam2 jenis..
ade besa, kecik, bujur, bulat, petak, segi tiga..hah! segi tiga??ade ke??hishhh..
harga manik 2 mcm mane pulak??
hah..jgn ditnye..sah2 mahal hargenye..
tp disebabkan ia cantik..aJa beli jugak..hehehe..

baik buat sendiri, dari suruh orang lain buat..
bukan ape, memandangkan harge manik 2 mahal..
sah2 la jugak si pembuat tersebut mengecas atau megupah dgn harge yang tinggi..
baik buat sendiri kn?? jimat! n puas aty ble tgk hasil keje sndri..
tp bg sesape yang minat menjait jela..
cthnye aJa lah.. ngee..

Okeh..xmau bebel lagi
nk kasi tgk kt korang baju kurung y aJu jait manik SENDIRI!!!

 Hasil keje aJa yang pertame
haha..aJa ase lawa..ade mse laen plak cm x lawa
nih baju aJa mse Raye bru nih..
cantik ke??
yang ini pulak bukan aJa buat ye
ni makcik sedara yang buat


yang pink kaler ni pon bukan aJa buat
haha
saje nk bg korang tgk


yang hijau tu la baju aJa
yang laen2 baju mak..huhu..

now, aJa tengah siapkan jaitan manik yang kedua..
nantikan ye :)

ade jugak ase di hati nk ambek tempahan
tapi adeke yang nk tempah kt aJa
of coz la ade
2 pon bwu sorang je yang tempah
eh..okey what!
permulaan..mmg la cm 2 kn..
xkn sekaligus dtg bergolek..kn? :)

Alhamdulillah :)

27 September 2010

Tag suka suka :)

  tag dari Pr.skyleto. tq2..xpenah ade owg tag kt aja..huhu..
kre ptame kali lah ni..hehe..
jom mulekan :


1- Name one person who made u laugh last night?

spe ek?? ha..si budak sengal tuh..MATDIN MAJID 

2- What were u doing 1 hour ago?
ntah la..ttbe lope ape aku buat..huhu.. 

3- What was da last thing you said out loud?
next ques!! (huhu)

4- Where's da next place you're going to?
dapur..lapa..nk makan!
  5- What was da last thing u paid for?
sume mak aku baya..huh!

6- Where were u last nite?
home sweet home~haha

7- What's da best ice-cream flavour?
sume x bez..haha..

8- Do u wanna cut your hair?
law aja ase nk cut..aja cut lah :)

9- Do u love to 'melatah'?
gile..x suke..tgk owg melatah suke lah..haha..

10- If that so(melatah), what will u said out loud?
ape2 saje yang klua dri mulot :))


11- What does da last text-msg received say?
jap ag aja tgk balik..huhu..

12- Will u get married in da future?
kalau da jodoh :)

13- Do u chew on your straw?
dop! haha..ntah pape..

14- Do u make-up your own words?
yela plak..

15- Is there anyone u like/love right now?
ade..eh, xde..xde3..muktamad!

16- Tag to other 5 bloggers/more





 

26 September 2010

boleh bagi tahu saya NUFFNANG itu apa?

Siyes..xtaw nuffnang 2 ape..
baru je berjinak2 dlm dunia nuffnang nih..
men tibai je kot..
xpaham..btol..xpaham..
Ju the Juliet  ade cerita kt aja..
phm ckit je kot..huhu..*sory weh

bley x korang cite kt aja nuffnang 2 cmne??
korang korang dan korang kn msty da lme brkecimpung dlm dunia nuffnang nih..hehe..
just nk taw ape kelebihan nuffnang, fungsi dy, n pape jela yang berkaitan ngan nuffnang ni..
hope ade yang sudi bagi taw..

terima kasih kepada yang sudi membantu~

25 September 2010

mintak tolong kt korang korang korang sume..Plzzz help me!!

korang korang korang!!
bley tlg aja x??
mntak tlg sgt kt korang, korang dan korang sume y 4low blog aja..
plzzz !

ade 3 soalan yang aja nk tnye kt korang sume :
  1. cmne kte nk hilangkan rase sedih?
  2. cmne plak kte nk lpekan orang yang da lpekan kte?
  3. ape ptot sy buat utk lupekan si dia?
 hope sgt korang dapat tlg aja
bukan ape..sekadar nk hilangkan rase yang sangat laen di aty..
ramai jugak y da bg pendapat tntang mslh aja..
ade y ckp lupekan dia
bukak buku baru
kuatkan semangat
kuatkan hati
doa byk2
solat jgn tggl
buat solat taubat

dah..aja dah buat sume 2..
tp still sme..epy kjap je..pastu sedih balik..
cmne ye korang??
bley tlg aja x??
mungkin nasihat korang korang sume boley membantu aja

~terima kasih kepada yang sudi membantu~

24 September 2010

masih lagi Hari Raya

Hari ni da raya ke brape ek??
ade ke orang sambot raye lagi??
ade ke rumah sape2 yang bukak lagi pintunya..??
ade ke orang yang dengar lagu raya lagi??

*sape plak nk tlg jawabkan nih*

Oleh kerana title entry belog aku ni begitu..aku mau cte sal aku g braye..
tgk lah ni :

 eyka~miaa~aja

 liana~myra~miaa~aja

 sama seperti di atas ye :)

 peace :)

miaa~angah

oke..2 je ceritanya..haha..
mau promote gmba je*
mungkin ni entry last utk hari raya utk tahun 2010 nih..
raya haji bakal menjelang..
menanti Aidilfitri 2011~

23 September 2010

Nuffnang??amende 2 hah??

Salam~
nk cte sal nuffnang lak tuk entry kali nih..
apa itu nuffnang??
apa kelebihan nuffnang kpd kita y ade belog ni??
perlu ke kte wujudkan nuffnang ni utk kegunaan kte??*ape pnye soalan daa

Acctly, aku xde jwpn utk soalan2 di atas..haha..
aku xtaw nk jwp ape sbnrnye..aku pon bru je lagi berjinak2 dlm dunia nuffnang nih..

sebagai mengenang jase dan budi..aku nk ucapkan time kaseh byk2 lah kt kezen aku..
sape kezen aku tuh??nk taw??
Ju the Juliet lah orangnye..
msty korang, korang, dan korang penah tgk belog dy..
kre dy r y gtaw aku nuffnang ni amende..
*n ak xphm ag ape dy trangkn..ngeeee*

So, aku wt kptsan utk mewujudkan nuffnang aku sndri..
wlaupon aku xbpe nk phm ag..xpelah..kene la blaja dulu ye dakk..saye kn budak baru belajar.. ;)
kene kaji nuffnang dgn lebih mendalam ag..supaye aku taw ape cte nuffnang nih..

Pendapatan / jumlah semasa nuffnang aku skang bpe dah??
hahaha..malu kot nk bgtaw..
korang pnye msty da byk gle kn...aku bpe la sgt..haha..
*sje nk tunjok simpati kt nuffnang*

Mau usaha utk majukan nuffnang n belog aku!
yeahhh!!

17 September 2010

kecamOk gurLz sambot Raye wehHH!!!!

seperti title di atas....ehhhh....lope plak nk bg salam..haha...
Assalamualaikum..
okeh..seperti tajuk di atas..
kecamok gurlz (K.G) sambot raye mase ary raye ke-5..
best gile lepak nagn K.G..mmg epy..kn korang???kn3.....hehe...sengal + sesemut..haha..tbe2...
okeh..kteorang g dalam 6 orang..eh..yeke..weh K.G cer kira..btol x??
ade lagi x korang??hahaha...ade kn..kn3...tp dy x join...g mne??'K.L..
tp xpela..nk wt cmne..aku stuju sgt3 je ngan dy...korang stuju x??haha...aku anggap je korang stuju..
eh..da la..mls nk mrepek2 da..
K.G ku sekalian..akan ku abadikan kenangan kte di blog ku yang tersayang ni..

kte mulekan dgn makanan..alah..yang korang mkn 2 la..haha..yang wanie tlg sendukkn 2..
yang korang mkn bwh..aku je mkn kt sofa..haha..

stuju x?sedap kn??
yang x than 2..wanie2..bley plak amek salad yang besa..haha..
yg len dy bg y kecik2..xstuju la tindakan durjane dy 2..haha...rilex2..jgn tacing...
sape ke yang kate owg kmpung mkn gune tgan...sape2??enna kn...??
da...syadappppp...

angah pegang hp ana kn??
laksa 2 sedap..tp aku da mls nk mkn..
angah la..buh asam limau lah ape lah..

kunci angah dilindungi

hehehe

ramai yang jeles tgk pic nih


wanie jgn tido

pic ni paling smart

semoga persahabatan antara kita tidak akan putus..
tros kekal selamanya
K.G 4 ever!



15 September 2010

Syawal 2010

Salam..
ha???da raye ke bape ni???
tgk2 kalendar sekarang..ishhh...
cpatnye mase belalu kn..
yang aku ni bawu skang nk wt entry sal raye..
bloger2 yg len sume da wat kot...kau jela yang lambat..
xstuju..xstuju..xstuju!!
mls da nk mrepekk2..korang tgk jela gmba kt bawah ni..
antare suasana hari raya 2010..

*menu di pagi syawal

♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥

spupu spapad

itu Salleh..*taw kn y mn?haha..

♥ ♥ ♥


Sekian sahaja sesi kita pada kali ini
*byk beno gmbanye..mls plak nk bg nunjok kt cni...aterrr..esok lose la plak..
haha..
Salam~


13 September 2010

patah hati merana jiwa :'(


'YA ALLAH, KALAU DIA UNTUK AKU, DEKATKAN DIRI DIA DENGAN AKU, KALAU DIA BUKAN UNTUK AKU, JAUHKAN DIA DARI FIKIRAN AKU..AMINNNN'

10 September 2010

Raya Raya Raya!!!!!!!!

Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin

03 September 2010

eh!! sempat ke tak sempat ye???

A'ah la..sempat ke tak ni..haduuuiiiii...raye pon nk dekat da kan..xsmpai sminggu je ag..yeke??haha..tak sempat kang naye je..cian kt diorang..kt aku..kt mak..sume la..
'Eh, ape kau mrepek ni aJa??bgtaw jela ape yang sempat ape yang tak tu..wt owg tertnye2 jela..kau nih..'


Tak  Berapa Sempat :
  1. tempahan kuih raya yang semakin banyak dan bayak dan banyak
  2. jahit manik bling2 di baju raya saya dan mak tersayang
  3. kemas bilik saya supaya kelihatan lebih cantik di Aidilfitri
Itulah antara perkara yang asenye tak berapa nk sempat..nmpak je ckit 2..tapi nk buatnye??ya ampunnnn...memandangkan saya bz je manjang,..bz buat ape kau nih??of coz la wt kuih raye 2 ha..tahun ini saya dan mak saya mengambil tempahan kuih raye..bsnessWomen..baru nk berjinak2 dlm dunia perniagaan kecil2an..kuih ape kau buat tu??em..popia simpul yang kecik2 2..pastu ade yang gulung plak..dah la saya wt sorang2..mak tolong jualkan saje..stakat nk bru siap 30 balang..nk lagi dlm 20 balang..untung ke kau jual 2??
of cOz la derr..lepas la nk beli ape yang dihajati..

Tapi takpe..saya akan sempat2 kan jugak ape yang tak berapa nak sempat 2 ye..hehe..berbekalkan kekuatan yang ada..akan saya laksanakan..haha..ayat xbley blah dowh..
Tapi, bnde tak akan siap klau saya ni asyik mls je..huhu..ye..saya ngaku..saya ini mmg suke mls2..tgk tempat la der nk mls..kn??

Eh, rase cm da panjang sgt saya menaip ni..sampai tak sedar waktu berlalu dengan lajunya..saya inin mengundurkan diri..Nk Buat Kuih Tu Lagi La Derrrrr...

Assalamulaikum~

30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki.....

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

credit : Cik Mas Mona
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke