26 June 2011

Anak bongsu mmg kena manja ka???

Assalamualaikum~
mlm ni aku nk bincang ckit pasal anak last ni..
or anak bongsu.. *ahh, sme la 2

aku pon anak last jugak, tp xde la nk manje2 tergedik2 ngan sume org..
kalau ngan mak ayah aku boleh trime lagi..
ni ngan org luar pon nk manje2 jugak ke??
alasan?? 'i ni anak bongsu, sbb 2 manje ckit'
manje ckit???? OMG !!! whatever !!!

ok..aku bukan nk bincang..nih da kutuk orang pon da mule aku ni..
hahaha..
xde r..
aku tgk yg anak sulung pon lg kuat manje nye dari anak bongsu..
mcm 'si die' 2 (xnk mention name die) anak sulung..
tp manjenye mengalahkan baby yg baru lahir 2 ha..yg slalu nk perhatian mak ayah..
x salah die nk manje over2 ke..aku bukannye jeles pon.. *yeke x jeles!
hak masing2 nk manje cmne ngan mak ayah..
tp die mcm da x boleh nk berdikari! umur da 20 lebih..
agak2 umo bape la die nk berdikari..berdiri atas kaki sndri??

aku ckp je orang..aku pon same..haha..
ok, fine..aku ngaku, aku pon bukannye pandai berdikari sgt..
ok..konsepnye cmni..
ble aku jauh dari mak ayah aku, aku boleh buat ape saje dgn usaha aku sndri..
ble mak ayah aku ade kt sisi aku, berdikari aku pon mule hilang..
lenyap..aduhhh...
2 mmg kelemahan aku sejak azali lagik..
ntah cmne nk ubah pon xtaw la..haha..

ok..berbalik kpd 'si die' td..
adoi..aku rase x perlu la nk tunjuk manje die 2 kt sume orang..
2 bukan manje, 2 da kre gedik da 2..
sah2 la die 2 pompuan yg aku cte nih..
korang suke ke pompuan yg gedik2 nih???
aku yg pompuan ni pon x suke!
ade sesetengah yg suke kot?agaknye..

kesimpulannye dlm topik aku mlm ni..
xde ape pon..haha..
itu hak individu cara kemanjaan dlm family cmne..
aku pon ade care aku sndri..
aku manje tp aku TAK gediksss!

8 comments:

Siti Mashitah Saidin said...

ada org cakap, gediks tuh nampak comel... ct rasa nak pelempang laju2 ja.. hahaha

aJa said...

siti : comel la sgt..haha..klakar2..lempang kuat ckit..

abglan said...

Persekitaram memang ada menyumbang pada manja atau keras sifat seseorang.

Anak bongsu memang berotensi tinggi untuk dimanjakan sebab hormon mak bapak yang meningkat menyebabkan kasih sayang mereka bertambah. (Tekanan hidup dah makin kurang)

Walaupun kita boleh nak menafikan anak bongsu bukan semua dimanjakan, tapi peratusan yang dimanjakan memang secara logiknya begitu.

My Little Diary said...

aku bukan setakat manja jer tapi vogue, gorjes, gebuzzz....
hahahaha

Nurul Jannah said...

anak bongsu mmg manje sikit tapi xde alasan utk jadi gedik kan? huhu

aJa said...

abglan : hee..ye..tp manje sudah la..gedik2 nk wtpe..haisshhh...

aJa said...

My little diary : haha..ok2..

aJa said...

Nurul : yeahhh..mmg xde alasan..

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke