31 December 2012

Sepanjang 2012 ~

Januari - Mac
IKBN Sri Iskandar..rasa x sabar nak keluar..sehari macam setahun..macam macam dugaan..tak terluah rasa..selalu pendam..kawan kawan selalu bagi semangat..aku teruskan hingga penghujung..

April - Jun
Latihan Industri..Kamunting, Taiping..
aku ingat bila dah habes belajar, segala dugaan akan habes..tapi aku silap..dugaan hidup di luar lagi banyak dan sangat mencabar..lagi hebat..dunia luar, macam macam jenis orang aku jumpa..kadang kadang rasa macam x percaya, ade jugak orang macam ni kt dunia..sampai aku sendiri tak faham perangai sesetengah manusia ni..banyak ragam..
Tak tahan rasa bila serumah dengan mereka yang pentingkan diri sendiri..aku telan jugak walau pahit sangat..

Julai - Disember
Tempoh yang sangat panjang sebenarnya...masa aku hanya untuk keluarga..kesana kesini..bersama keluarga..kadang kadang aku ingin lari..lari jauh..aku ingin bersendiri..sikap mereka membuatkan aku ingin terus tidak punya rasa..aku tak pasti mengapa aku berniat sebegini jauh..tapi aku sedar, merekalah segalanya ..tiada mereka,ntah bagaimana aku kelak..jadi aku sabarkan hati..kuatkan semangat..biarlah..aku yang terakhir, beralah..tertanya di sudut hati, sampai bila aku harus begini..berdiri atas kaki orang lain..sebenarnya, aku cuba dan aku berjaya berdiri teguh..tapi, aku tidak diberi kepercayaan sepenuhnya..ahh..sampai hati..tidakkah mereka bimbang..
Tolonglah ubah perangai..sedarlah, banyak hati yang terguris dengan perangai 'itu'..bukan sekali dua..kerap kali..acap kali..beribu ribu kali malah berjuta..kecewa melanda..terluka..parah..argh ! semoga kesedaran hampiri kehidupan beliau..
Berkumpul satu keluarga merupakan saat saat indah bagi aku..seburuk mana, sejahat mana, sekasar mana..sayangilah keluarga..tiada mereka, tiada pengganti..

2013..
semoga yang indah belaka..
Alhamdulillah, Terima Kasih Allah :)

Terakhir

Untuk entry yang terakhir ni, tak taw nak cite ape..maksud aku entry terakhir untuk tahun 2012..banyak cite nak share..tapi tak terluah..ade la dalam 2 3 entry aku da buat sebelum nih, tapi ntah knp berat sgt nk pegi tekan button publish tuh..akhirnya, aku biarkan je kt draft.. >.< 

2012..banyak kisah yang tercipta..
suka
duka
manis
pahit
kelat
dan lain lain..

yang manis, aku simpan sebagai kenangan terindah..
yang pahit, akan aku lupakan..lenyapkan..hapuskan..kuburkan..jangan sampai ada satu pon tertinggal..
cukuplah dengan apa yang terjadi..In Shaa Allah takkan berlaku lagi..aku terima segala yang ditentukan..

Harapan..tiada lagi duka..

Kehidupan yang lebih baik dari segala aspek di Tahun Baru..
In Shaa Allah :)

24 December 2012

Hoi !

AKU DEGIL !
K BAI !



>.<

18 December 2012

26th Birthday Giveaway by ShidaR

Assalamualaikum :)
setelah sekian lama, akhirnya tergerak hati jugak nak join Give Away..huhu..




Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kakak Shida..Allah Selamatkan KamuUUuu...

Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi Kakak Shida ! Selamat Hari Jadiiiii...

Happy Birthday To U..Happy Birthday To U..Happy Birthday To Kakak Shida..Happy Birthday To UUuuuUuuuu..




Semoga...
panjang umur..
murah rezeki..
sentiasa sihat..
dijauhkan dari segala bahaya..
berbahagia bersama keluarga, kawan kawan dan kekasih hati..
tiada lagi duka yang mendatang..
sentiasa tersenyum..
tercapai cita cita..
tabah dan kuat bila jatuh..
dikurniakan seseorang yang boleh membimbing ke jalan Allah..

dan, semoga mendapat kebahagian dan ketenangan di dunia dan di akhirat :) InsyaAllah :)

Semoga akak terus maju dalam dunia blogging ni :)

Selamat Hari Jadi kak :)

10 December 2012

arghh !

Sebenarnya aku tak taw nak mula dari mana.. 
sebenarnya macam nih..
err..emm..
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
k baiii !


06 December 2012

Alhamdulillah

Hidup macam roda..sekarang, keadaan menyebelahi aku dan dia..Alhamdulillah :) tapi kami bukan lah berada di atas sekali, cukup lah bersederhana...tak bawah tak atas..tengah tengah..kadang kadang rasa tak tahan jugak, tapi sabar jelah..sabar sabar sabar..aku rasa, aku da cerita banyak kali da pasal cinta aku..tapi rasanya belum masanya untuk aku bagitaw sape cinta hati aku pada semua..family pon tak taw..cuma ade la dua tiga orang sahabat aku yang taw..dan aku rasa, family tak perlu taw lagi, aku tunggu masa yang sesuai untuk cerita segalanya...In Shaa Allah, kalau jodoh tak kemana :)


Ramai yang datang tempah baju kt aku :) Alhamdulillah, rezeki :) sebenarnya, aku nak tolak, tapi aku ambek jugak..sebab takot tak sempat nak siapkan...aku ada bulan ni je lagi...tahun depan In Shaa Allah, sambung belajar lagi...can't wait !
Sekarang, memang bz sangat...dari pagi sampai malam menjait jela keje aku, makan pon tak sempat kadang kadang...tapi takpe, aku teroskan je menjait...
korang nak tempah baju kt aku? PM aku kat fb k..hehehehe *macam ade lah kan..


Terima Kasih Allah..
Bersyukur sangat dengan apa yang ada sekarang..
Keluarga, sahabat, kerjaya, cinta hati..bahagia sangat..walau seringkali dugaan datang..itu semua membuatkan aku lebih kuat sebenarnya..kalau takde dugaan bukan kehidupan lah tu kan? :)
Aku harap, hari esok dan hari hari yang akan datang, aku akan terus bahagia bersama mereka yang aku sayang :) dan aku takkan sesekali melupakan-MU..

29 November 2012

mula panas..hujung bahagia..

Sape je tak penah rasa cemburu..kan? aku pon..tapi aku rasa tahap cemburu aku ni da melampau lampau..aku pon tak taw pahal aku nak jeles jeles nih..cemburu tanda sayang? memang lah..tapi kalau da nak buat aku cemburu hari hari memang nak kena arh ! penat gila vavi kot ! bukan dia rasa, aku yang rasa ! yang dia boleh gelak2 ==' sumpah tak lawak ! aku da la tengah panas hati..dia boleh selamber je buat tak taw ! bahagia aku rasa masa tuh =='

Dia cakap, dia suka aku cemburu & gelabah.. err? gelabah? aku gelabah? bila masa weiii? argh ! 
lagi aku cemburu, lagi dia akan buat.. fine ! buat lah ! 

Tapi sebenarnya aku suka dia buat aku cemburu..pulak? haha ! 

Buat aku lagi SAYANG sebenarnya..

Dia main main..aku taw tu..

Setiap hari aku akan rasa cemburu..tak kesah la dengan cara apa pon..tak banyak pon mesti ada sikit..tengah panas hati tu penghujungnya mesti ada bahagia..dia memang suka bagi aku panas..pastu dia jugaklah yang akan sejukkan aku balik... :)

i love you :)

27 November 2012

Akhirnya, aku mampu buat keputusan ini..

Terkadang rasa nak pegi jauh jauh...jauh dari tempat aku duduk sekarang...jauh dari semua orang...tapi aku hanya mampu rasa..tak mampu nak tunaikan rasa tuh..aku masih perlukan orang orang kat sini..tapi aku mahu bersendiri..tapi aku nak lepaskan..tapi aku nak sorang sorang..susahnyaaaa..
kenapa jadi macam nih?serba serbi tak kena..
aku tak tahu macam mana nak betulkan balik keadaan..tiap kali aku cuba, mesti keadaan bertambah buruk..
aku salah cakap ke? apa yang aku cakap tu datang dari hati..
kau patot faham..
Mungkin dah tiba masanya untuk kita berjauhan sementara..walau hakikatnya kita memang jauh..cuma aku nak jauh tu semakin jauh..jauh beribu ribu batu..kali ni, biar aku pulak yang pergi jauh..dan aku sama sekali tak mengharap untuk kau kejar aku..kau tak perlu lakukan itu..makin kau hampiri, makin aku menjauhi..berat kaki aku untuk pergi jauh dari kau..bukan kerana terpaksa..dengan kerelaan hati sebenarnya..
Mulai hari ini, hari esok dan hari yang akan datang, kau takkan dapat merasa kehadiran aku lagi..maafkan aku..aku harus pergi..untuk mencari sesuatu yang hilang..aku sendiri tak pasti apa yang hilang..In Shaa Allah, akan aku temu dengan 'sesuatu' itu..
Aku harap kau faham..sepertimana aku faham kau..
keadaan kita semakin berbeza..pasti suatu hari nanti, keadaan akan menyebelahi kita semula..In Shaa Allah..

Aku akan kembali.. :')

25 November 2012

Hati

Bende kecik je pon, da nak ambek hati..nak trase lah..kadang kadang bnde 2 macam bergurau, da nak tacink ==' pastu bila orang tinggi suara ckit mula la terasa panas kt mata..bergenang dan terus mengalir dalam diam..senyap senyap je..itulah aku..haah, aku la..memang cepat dan mudah terasa hati..dulu masa form 4 & 5 lagi teruk, member tegur ckit je da tarik muka lapan belas ==' sampai member aku tuh menyampah kt aku, merajuk je keje..hahaha..tapi kira ok lah member aku tuh sedarkan aku balik & dia cuba slow talk ngan aku pasal perangai aku nih..Alhamdulillah, selepas itu, perangai kuat merajuk aku tuh dapat aku atasi ! haha ! thanks beb :) kiranya skang, aku da tak merajuk sgt lah, & skang da boleh terima teguran orang walaupon kadang kadang teguran tu amat menyakitkan hati.. ==' macam aku bgtaw tadi, aku memang cepat terasa..kalau dulu, memang aku tunjuk habes yang aku ni trase ! haha ! skang tak ! aku da boleh kawal perasaan aku..buat uat jelah happy..tapi dalam hati ! Allah je lah yang taw..

Sebenarnya, susah nak jaga hati ni..kalau kita sendiri masih tak boleh nak jaga hati kita, macam mana kita nak jaga hati orang lain? payah weh.. aku cukup jaga hati kawan kawan aku, sampai satu tahap aku dah tak boleh nak jaga dah..aku tak mampu..hati aku sampai tak terjaga, duk sebok jaga hati kawan kawan..nama pon kawan, bukan SAHABAT pon ! ha, ada beza antara KAWAN & SAHABAT..kan?
sekarang, aku dah malas nak jaga hati orang..lantak situ..eh, bukan nak balas dendam ke hape ke..tak pon..cuma aku rasa masing masing da besar panjang..kenalah matang kan..tak payah jadi budak kecik lagi kot..kita sekarang bukan kat zaman tu dah..

Sekarang, hati aku lebih tenang tanpa perlu menjaga hati orang lain...tak payah nak jaga sgt lah kan...cuma kalau dengan keluarga aku lebih berhati hati..takot kata kata aku mengguris hati mak ayah abang kakak aku plak...mintak dijauhkan..

Lidah kita sangat tajam sampai boleh melukan hati...

22 November 2012

malas !

minggu ni ntah kenapa rasa malas nak menjait..! siyes, baju banyak gila nak kena siapkan..semuanya baju orang..argh ! dem ! kalau da malas memang tak arh nak jait..kalau jait jugak dalam keadaan yang sangat malas, memang tak jadi baju ! kesian kat mak, aku tak sempat lagi nak jait blause mak..baju orang je aku jait dulu...aihh..sory mak..da siap semua baju makcik makcik tuh, aja buat baju mak plak keh :) promis !

Aku kena siapkan semua baju baju tuh sebelum bulan 12 ! mampukah? 6 helai ! memang lah sikit, nak buat tu yang susah...makcik tuh dah la nak jubah yg berfesyen2..macam artis ! argh ! takkan aku nak tolak, aku buat jelah, walaupon susah ! lgpon makcik tu cm percaya kt aku yg aku boleh buat..susah nak dapat kepercayaan orang dalam bab jait baju yg berfesyen nih ! sebab aku baru lagi..aku pon bukannya taw sangat..tapi aku cuba..Alhamdulillah. berjaya jugak aku hasilkan jubah berfesyen ala ala artis tuh ! haha ! api baru sehelai, ade lagi banyak ! ==' eksaited punya pasal sampai lupa nak tangkap gambar.. ==' nasib baik makcik tu tak komplen ape ape...kalau ade pon takpe, sekurang2nya aku taw kelemahan aku kat mane..

Tapi masalahnya skang MALAS ! argh ! tolong lah pegi jauh jauh !

20 November 2012

Kita kan sedare !

Tolonglah..berhentilah mengata pasal kami..kami tak penah pon nak sebok hal korang..pahal korang nak sebok sebok hal kami..kami bukan kat atas..kat bawah pon bukan..kami kat tengah tengah...ada masa susah ada masa senang..korang kenapa dengki sangat tengok kami senang? kenapa selalu nak tanya hal kami?ambek berat?tu da kira jaga tepi kain kami tu..korang takde kain eh nak jaga sendiri?kami tak perlukan orang lain untuk jaga kain kami..kami boleh jaga sama sama kain kami..! korang dah ada segala2nya..ape lagi yang korang nak?korang memang tak senang tengok kami senang..bila jumpa je ade je bnde yang korang nak sakitkan hati kami..kami diam..korang buat lagi.. ==' ntah sampai bila korang nak berperangai maccam nih..sedar lah..korang bukannya muda..

aku takde kuasa nak bersuara..dan sebenarnya, aku tak nak kecoh kecoh..aku tujukan ayat kat atas tu memang untuk si polan polan dan polan tersebut..aku masih mampu bertahan..tak teros cakap kat diorang..kat sini je aku luah..lantak lah kalau ada yang nak terasa..ada ke? ok, silakanlah terasa..nak heboh kan? pon silakan...kalau diorang buat lagi teruk pasni..siap arh !

harap diorang akan berubah !

19 November 2012

Muhammad Iman

Anak buah yang kedua, bertambah lagi ahli keluarga.. Alhamdulllah :)



Muhammad Iman bin Mohd Hadri..comel kan..anak abang aku yang ketiga..anak sulung..mase ni, iman baru sehari..putih kan..macam anak cina.. :) ikot ibu dia lah ni :p

* jangan kacau saya tido ! *

oH..comelnya..aku suka cubit pipi Iman..pastu kena marah ngan mak ==' err..pedulikan..aku geram weh..


mata aku mana? alahai, abaikan jelah..skang Iman dah sebulan lebih ! Iman berat gle..lenguh nak dukung...tapi best pelok.. :) 

*hye, kami sepupu*

skang, aku tak sabar nak tunggu Iman besar..boleh jalan, boleh cakap..yang paling tak sabar nak dengar Iman panggil aku Acu ! haha ! mak su sebenarnya.. dah Adam panggil aku acu..haihh..acu pon acu lah..

Aku harap lepas ni dapat baby girl pulak :) 
wahai abang2 ku, cepatlah.. nak anak buah pompuan nih ! plzzzzzz :)

13 November 2012

Hanya Untuk Aishah :)

Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Aishah Izohan..Allah Selamatkan KamuUUuu...
Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi Aishah Izohan ! Selamat Hari Jadiiiii...
Happy Birthday To U..Happy Birthday To U..Happy Birthday To Aishah Izohan..Happy Birthday To UUuuuUuuuu..

ang mesty menantikan ucapan dari aku kan? huhu..
aku saje tak nak wish awal awal..sebab memang aku tak nak..  hehe :)



Semoga...
panjang umur..
murah rezeki..
sentiasa sihat..
dijauhkan dari segala bahaya..
berbahagia bersama keluarga, kawan kawan dan kekasih hati..
tiada lagi duka yang mendatang..
sentiasa tersenyum..
tercapai cita cita..
tabah dan kuat bila jatuh..
dikurniakan seseorang yang boleh membimbing ke jalan Allah..

dan, semoga mendapat kebahagian dan ketenangan di dunia dan di akhirat :) InsyaAllah :)


aku tak taw sejak bila kita rapat..masa aku mula mula masuk ikbn aku rasa macam ang sombong ! hehe.. pastu lama lama kawan ngan ang, Oooo macam ni ang rupanya..tak la sombong...huhu..cuma mungkin masa tu kita tak sekepala lagi kan...
aku sangat selesa kawan ngan ang..aku tak rasa macam perlu berpura pura ngan ang...dan ang adalah salah sorang sahabat aku yang paling rapat masa kita sama sama belajar..sampai skang kita masih berhubung kan..tak penah lupa.. 

dan aku nak ang taw, aku tak kan penah lupa tarikh istimewa ang.. :) cuma aku saja tak nak jadi orang yang pertama wish..dan bagi aku, tak kisah nak jadi orang yang ke brapa pon kan..janji ade ucapan, walaupon hanya sekadar HB je..dan walaupon aku takde hadiah nak bagi kt ang, yang ni jelah aku dapat buat untuk ang..ikhlas dari aku.. :')

aku sangat bertuah dan bersyukur sangat dapat sahabat macam ang :)

















banyak lagi gambar kita bersama :)
sebenarnya gambar kita bertiga lagi banyak :) taw kan sapa?
tapi ni untuk kita dua je :)
Rindu ang :')


Semoga persahabatan kita ni kekal sampai mati ! kalau aku ada wat salah kat ang, mintak maaf..dari hujung rambut sampai hujung kaki..macam hari raya pulak..haha..
dan aku harap kita dapat sambung belajar sama sama...wani dan eyka.. :)

aku nak ang taw, dan ang kena ingat benda ni sampai bila bila..aku sayang ang :')

Selamat Hari Jadi Sahabat :)
13 November 2012



12 November 2012

Faham

Kadang kadang aku sendiri tak faham apa yang aku nak..apa yang aku buat..apa yang aku fikir..kalau da aku pon tak faham, macam mane orang lain nak faham aku kan? orang lain pon susah aku nak faham..tak kira lah siapa..keluarga, kawan kawan, dan cinta hati ==' sebenarnya faham, cuma kadang kadang diorang yang buat aku tak faham..contohnya...eh, tak payah nak contoh sangat lah..aku sampai tak tau nak bagi contoh apa ==' dem ! teruk, memang teruk sangat dah penyakit aku nih ! dan aku rasa orang lain pon x boleh faham aku..mungkin ada..tapi aku tetap rasa takde orang yang faham aku, walaupon ada..aku tetap jugak kate takde..sebab..Allah je faham aku..Dia je tau apa aku rase..ape aku nak..sedih aku..gembira aku..Dia tahu semuanya..Dia je tempat aku mengadu segalanya..tapi aku macam tak penah dapat apa yang aku nak..mungkin Allah tak izinkan..
Berbalik pada faham tadi..bukan aku tak faham orang orang yang ada dekat aku nih, cuma mungkin aku salah faham..diorang cita lain, tapi aku faham lain...haa..takde connection kat situ,..so, sekarang aku tengah cuba nak faham dengan sebetul2nya ! sebab bila dah salah faham, nanti mulalah aku pikir lain..pikir baik takpe, ni negatif je lah..haha ! *otak kuning 
Hm, ok lah..nak cita pasal faham orang ke hape ke ni memang sampai bila bila pon takkan habes..dan aku sangat bersyukur masih ada orang yang faham aku walaupon aku harap orang lain yang faham aku..tapi takpe, sekurang2nya, Allah temukan aku dengan mereka yang sentiasa ada untuk aku..Alhamdulillah..

10 November 2012

Janji

Sape sape pon boleh ucapkan kata janji..tak kira sape..tapi tak semua janji tu ditepati..macam aku..aku pon pandai cakap janji..aku pon kadang kadang lupa aku ada janji ngan orang.. ==' terpakse orang tu ingatkan balik janji janji aku tu..maaf..tapi takde la sampai nak sembang kencang janji gila vavi kan..
Sekarang, aku takut nak janji ngan orang dah.. == takut tak tertunai, takut lupa.. 

Aku rasa macam kalau kita tak boleh tu tak payah la nak janji kan..aku hot gila kalau orang tu ajak aku kuar pastu last minit kensell ! aku dah siap pakai tudung nih ! tiba tiba tak jadi.. ! penat aku iron baju tudung bagai ==' pastu sembang kencang kata nak beli tu beli ni tapi ape pon xde..ahh..setan lah kau ! datang jumpa aku, nak sembang besar, tak payah ! kau janji memang pandai ! pastu terus lupa ! kebabian apakah kau nih ? sekali dua, aku boleh lagi..bila sekali dua tu dah bertambah ke ratusan janji, memang aku tak hingin nak dengar kau sembang dah..cakap la kau sorang sorang sane..bila kau datang, aku akan pastikan kau senyap ! dan aku berjaya melakukan itu ! yeayyy ! tahniah untuk aku dan padan muka untuk kau ! 

Memang entry nih untuk kau ! Sape? adalah !




08 November 2012

Mimpi

Semua penah mimpi..aku pon..kerap aku mimpi yang sama..tapi cerita yang berlainan..mimpi ular..kerap sangat aku mimpi macam nih..takut..sangat takut..macam macam mimpi aku dapat dengan ular nih..macam semalam, aku duduk dengan kawan kawan..ramai ramai..aku nampak ada ular warna kuning dekat hujung tempat kiteorang duduk..aku tengok, ade kawan aku sorang tuh selamber je pegang ular tu, macam takde pape..aku yang tengok ni da gelabah.. ==' tiba tiba ular tu datang ke arah aku dan cuba untuk patuk ! tapi aku sempat elak..ular tu patuk kat kawan sebelah aku ! pastu aku jerit..terkejut ! aku panggil cikgu cakap kawan kena patuk..keadaan jadi huru hara kejap..ular tu au tak nampak..mana pegi?aku pon tak taw..aku lari nak mintak bantuan orang..tiba tiba aku ada dalam rumah aku ! pelik..aku nampak mak baru habis solat..tengah bukak telekung..pastu aku tengok kat tingkap, kawan kawan aku tadi tu balik kat rumah aku..tengok diorang balik dalam keadaan ketawa macam takde apa yang jadi..padahal tadi kan macam kelam kan..aku bertambah pelik..pastu aku da tak taw pe jadi..mak gerak aku bangun..

Aku selalu mimpi yang pelik pelik..macam bila aku dah ada kat tempat tu, tiba tiba aku ada kt tempat lain plak, tapi masih dalam cerita yang sama..penah sekali aku mimpi ngeri.. ! mimpi ni memang buat aku takut sangat..sampai aku terjaga dalam keadaan berpeluh.. ! mimpi tu menghantui aku 2 3 hari jugak la..pastu dah takde pape..mimpi je kan..

Penah la aku rasa macam tak nak tidur ! takut mimpi yang macam tu lagi..tapi aku tidur jugak..ngantuk kot..takkan aku nak jaga je..tapi mimpi tu bukan hari hari..tapi kerap..

Aku suka mimpi yang bunga bunga..yang indah..bila bangun je mesti senyum..teringat kat mimpi tu..

Kalau benda tu nak jadi esok, malam ni mesti aku mimpi apa yang akan jadi esok ! boleh ke macam tu? boleh la kot..aku penah mimpi macam ni..contohnya macam hari ni aku ngan family nak pegi holiday..contoh la kan..semalam da masuk da dalam mimpi aku macam mane aku ngan family happy holiday..tapi bukan lah betul sangat mimpi aku..cuma aku cam dapat bayangan je..
selalu aku dapat mimpi macam ni bila aku rasa neves nak hadapi hari esok..macam exam ke ape ape je yang buat aku neves..

Ada jugak bila aku tidur tak mimpi langsung..mungkin ada..cuma bila aku bangun, aku tak ingat aku ada mimpi ke tak.. =='

Dan, aku harap aku tak mimpi ular lagi atau mimpi yang tidak menyenangkan hati aku..

Mimpi kan mainan tidur..jangan percaya sangat kan..

Selamat Malam bloges :)

06 November 2012

Bahagia dah kawan aku. Alhamdulillah ~

Ramai kawan kawan sebaya aku yang dah bahagia..maksud aku yang da kawen..best best..huhu..yang ramainya kawan perempuan la..lelaki? ada ke? huhu.. ada je.. tu pon sorang.. umur 22 da kawen.. laki tu.. ape salahnya, jodoh kan.. tak kesah semua tu..


kawan sekelas aku masa form 5..mirul..kau dulu yang kawen kan..huhu



rumah perempuan


rumah lelaki


kawan sekelas


:)


sambil menanti pengantin makan, sempat kami posing ==


aku dan kembar

Semoga kau terus berbahagia mirul :) sampai akhir nyawa. InsyaAllah.
*dah nak jadi ayah ! tahniah :)


3 november 2012..
tahniah mimi..pon kawan sekelas aku masa form 5..tapi sedih..tak dapat pegi..mimi sanding kat negeri 9..acanoo nak pegi == pape pon, tahniah !


cantiknyaaa


manis manis

semoga berbahagia bersama suami :)


Siapa lagi lepas ni..aku kah? oh tolong lah doakan..hehehe..memang bila tengok kawan kawan da kawen..aku pon macam teruja nak kawen..haha..nih nama dia gatal ! belum lagi untuk aku..siapalah bakal suami aku kan? hahaha ! mungkinkah 'dia'? hm.. Allah je yang tahu..

Untuk mirol & mimi.. 
Tahniah dan semoga kekal bahagia hingga hujung nyawa.. :)
InsyaAllah :)

05 November 2012

Bertuah

Macam aku cakap sebelum ni..aku lebih selesa cerita masalah aku dekat kawan kawan..tengok jenis masalah jugak la kalau nak cerita dekat family..kan..dan aku tersangat bertuah sebab ada kawan yang sangat memahami..lg best kalau kawan aku tu same same membesar dengan aku, dari kecik sampai besar..baru lah macam bff kan..yeke? macam tak je..aku bukan takde kawan yang same same membesar nih, tapi tak sampai kemana..aku kesini, dia kesana..masing masing bawak diri..sekolah menengah pulak..ramai..sangat ramai..tak terkira..macam perangai jumpa..baik buruk nakal mengada ngada gedik gila suka gaduh kuat gelak..semua ada..aku tak ramai kawan lelaki..perempuan je yang ramai..bermula di IKBN baru aku tahu macam mana nak pilih kawan..maksud aku, pilih kawan mase aku susah mase aku senang..banyak kawan aku mase senang..memang senang sangat dapat kawan..peramah lah katakan..mase susah..yang ramai yang senang tu macam tak nampak batang hidung..aku pon sama je, akan sentiasa ada mase kawan kawan aku senang tengah happy gelak sana gelak sini..mase mereka susah aku ada ke? macam ni lah..kalau kita tengah ada masalah, kita mesty memerlukan seseorang untuk luahkan..maknanya orang tu kita dah percaya..kita tahu yang orang yang kita nak tu akan simpan rahsia kita..kan..mungkin kawan kawan aku tak perlukan aku mase diorang susah..mungkin diorang lebih percayakan orang lain dari aku..siapa tahu kan? aku tak paksa diorang untuk cerita apa masalah diorang..tapi seandainya diorang perlukan aku, aku akan jadi pendengar untuk diorang..setakat ni, ade la dua orang yang selalu kongsi masalah dengan aku..bersyukur sangat sebab aku ada ramaaaaiiii kawan..tak kesah la kawan masa susah ke masa senang ke..janji aku ada kawan..dan sampai hari ni..kawan kawan aku tak penah lupakan aku..aku yang kejam senyapkan diri ==' bukan aku lupa..cuma sekarang aku ingin bersendiri..tak nak sapa sapa pon kacau..sebab tu aku tukar nombor.. :') mak aku pon tak tahu aku tukar nombor..kejam gila kan? sementara sahaja !
tanpa kawan di sisi, tiada lah gelak tawa dari aku ~

bulan november ni nak buat entry pasal kawan je boleh?

02 November 2012

Kenapa?

sekurang2nya aku masih ada orang yang selalu kuatkan hati aku..ntah kenapa masalah 'itu' datang balik..kenapa ntah ada je tak kena..kenapa rasa kejap sangat je happy tu..? sekarang, aku tertanya2, kenapa ada orang yang suka sangat reka2 cerita yang tak betul?macam fitnah la..kenapa ya? ok, kenapa ada  manusia yang iri hati bila tengok orang lain bahagia? kenapa? kenapa? tak boleh langsung tengok orang senang..penat aku hadap orang orang yang macam ni..sampai bila ntah..kenapa pulak ada orang yang cuba buat sesuatu perkara tu nampak macam betul sgt? padehal, tak pon..kenapa?
Aku rasa macam tak payah kot nak ada perasaan cemburu tengok orang lain happy, bahagia..kan..tak payah kot..sebab Allah kan akan bagi jugak apa yang kita perlu dalam hidup..Allah tahu nak bagi camne kebahagiaan tu..so, macam, tak perlu lah nak kacau kebahagiaan orang lain kan..aku rasa makin kau kacau aku, makin kau kacau dia, makin kau kacau hubungan kami, kau tak kan dapat apa beb..kau akan dapat sakit hati lagi ada lah..weh, rilex je..Allah maha adil..Allah tahu semua yang kau buat..aku x nampak..Allah nampak apa segalanya..Allah tahu kebenarannya..Allah tahu semuanya..cuma mungkin Allah tak bagi aku tahu lagi tentang kau..takpe..
sekarang, aku serahkan segalanya pada Allah..aku takkan dapat apa yang aku nak..tapi Allah tahu apa yang aku perlukan..kan..dan aku harap takkan jadi lagi benda benda macam nih lagi..

:')

01 November 2012

Oh November #sahabat



Ya Allah, lindungilah sahabatku walau dimana saja mereka berada..
panjangkan lah umur mereka..
berilah mereka kebahagiaan dan ketenangan di dunia dan di akhirat..
Amin ~

30 October 2012

Niat

Tiba masanya untuk aku laksanakan niat aku yang selama ni aku pendam..ni lah masa yang sesuai..patutnya dah lama aku kena buat..tapi cam tak brapa nak yakin je..terpakselah aku tangguh kan dulu niat aku tuh..hati aku baru tebukak nak buat..buat apa?hm, tak sedia lagi nak bgtaw kat sini..nampak mudah, tapi bukan senang..aku kuatkan hati jugak untuk buat..dan, Alhamdulillah, aku berjaya laksanakan..tenang hati..aku pasti akan buat lagi..dan aku mengharapkan sesuatu yang baik akan berlaku..InsyaAllah :)
Biarlah apa dan siapa yang datang menghalang..aku akan cuba terus kuatkan hati..hebat mana sekalipon, tetap aku akan kuat..kuat..kuat..dan terus kuat..aku mampu lakukan..

Allah tahu segalanya..


28 October 2012

K.E.L.U.A.R.G.A.

Jarang aku bercerita pasal keluarga..mereka segalanya buat aku..aku sanggup kehilangan semua yang aku ada..sanggup aku korbankan cinta aku..aku sanggup korbankan seluruh hidup aku..demi keluarga..demi mak..ayah..abang..kakak..aku anak bongsu..aku sangat memahami perangai setiap ahli keluarga aku..sangat sangat memahami..biasalah, kadang kadang ada rasa kurang puas hati..selisih faham..itu perkara biasa..perasaan itu akan berkurangan jua..air dicincang takkan putus..sehebat mana pergaduhan antara keluarga, pertalian darah takkan pernah putus..takkan pernah habes..tiada yang dapat memisahkan hubungan keluarga, hubungan adik beradik..aku sangat sayang pada mereka..kasih keluarga sangat hebat..hebat lagi kasih Allah..Syukur, aku dikurniakan keluarga yang sangat bahagia, keluarga yang selalu ceria..keluarga yang sangat memahami..mak paling teratas buat aku..tanpa mak di sisi, ibarat seluruh hidup menjadi gelap, walau ada yang cuba untuk meneranginya..kalau boleh biarlah aku yang pergi dulu sebelum mak dan sebelum mereka..ayah..ayah sangat sayang pada 5 orang anaknya..ayah banyak berkorban untuk keluarga..kepedihan ayah kami semua dapat merasa..kini, ayah tidak perlu lagi bersusah payah..kami semua ada, membalas segala pengorbanan ayah..sorang je kakak yang aku punya..10 tahun jarak usia antara kami..kakak seorang yang sangat tabah..sangat kuat..macam macam yang dia rasa..kebanyakkan nya duka..dia cuba sembunyi, aku dapat merasa..kakak tepis segala cacian..aku bangga dengan kakak..abang..3 orang..hanya selepas mereka kahwin baru kami rapat..baru aku merasa kasih seorang abang..tiga tiga sudah punya keluarga sendiri, punya anak..aku sangat gembira melihat abang abang aku bahagia..kini, hanya dua orang anak perempuan ayah dan mak yang masih lagi membujang..aku dan kakak..tiada jodoh lagi buat kami berdua..kami masih mengejar cita cita kami..kakak dengan caranya..aku dengan cara aku..InsyaAllah, suatu hari nanti, kami akan punya keluarga jua..doa mak dan ayah sangat kami adik beradik perlukan..dengan doa mak dan ayah lah kami dapat menikmati kehidupan dengan sempurna..walau banyak yang datang menghalang..kami pon tak pernah putus putus berdoa juga..untuk mak..untuk ayah..
Sayang keluarga membawa ke syurga.. :)

27 October 2012

Sebab

Terasa cepat masa berjalan..nak hentikan masa kejap boleh?
sebab..tak puas bersama mereka..
sebab..nak raya lama lama..
sebab..nak main kejar kejar dengan adam 
sebab..nak gelak gelak lagi
sebab..nak makan sama sama
sebab..nak lepak sama sama
sebab..nak masak sama sama
sebab..taknak diorang balik lagi
nanti aku sunyi :(
..........................................................................................................


26 October 2012

Aidiladha 2012



Indahnya suasana raya bersama keluarga tercinta
Salam Aidiladha :)

23 October 2012

Sabar

kalau nak yang indah, kalau nk yang manis..kena banyak sabar..sabar pon tak cukup..kena usaha..usaha lagi lah tak cukup..kena berdoa kt Dia..barulah lengkap..insyaAllah dengan izin Nya..sekarang, aku da mula belajar camne nak sabar bila ada masalah..memang bukan senang nak sabar sebenarnya, sebab aku bukan lah seorang yang penyabar..dan sekarang, aku seorang yang penyabar sikit..huhu..sikit pon kira ok lah kan..lama lama nanti mesty banyak..konfem punya..aku baru tersedar, dengan kesabaran aku sebelum ni, aku mendapat sesuatu yang lebih baik..walaupon masih lagi belum sempurna..aku bersyukur..sekurang2nya, aku dapat merasa keindahan dan kemanisan itu..Alhamdulillah..

Sabar itu sangat ajaib :)

22 October 2012

Memang dah ok..tapi...

Aku memang dah ok skang..bertambah ok..cuma bertambah, tapi tak sepenuhnya ok..maknanya, masih lagi ade yang kurang..aku cari cari jugak kat mane yang kurang..hm, x jumpa >.< aku x faham..dah ok, tapi ada yang kurang..memang tak faham..tapi kali ni aku suka pada kekurangan tuh..walaupon aku tak taw apa yang kurang..sebab kekurangan tu buat aku lebih bersabar..buat aku lebih sedar...dan aku rasa aku hampir mendapatkan jawapan..

Aku tak pasti jawapan apa..

Bersabar :)

18 October 2012

kembali bercahaya

Semuanya kembali seperti asal..keadaan semakin pulih..keadaan sudah mula bergerak ke atas..walaupon perlahan, aku masih boleh senyum..masih boleh mengikut rentak..kini baru aku sedar, kesabaran itu teramatlah penting..aku kena banyak bersabar..walaupon lama, aku harus tetap bersabar..sakit..memang sakit..kena sabar jugak..

Aku mengharapkan cahaya itu terus menerangi kehidupan aku..supaya tiada lagi kedukaan yang cuba memasuki setiap sudut hati ini..InsyaAllah..

cahaya damai

Keputusan aku untuk hentikan segalanya sudah pon bermula..tapi untuk sementara waktu sahaja..xde niat aku nk hentikan terus..aku terpaksa lakukan..dan sebenarnya, aku buat untuk happy..aku tertanya2, bolehkah aku? mampukah aku? ...

Tak sampai 1 hari, keputusan aku itu batal ! mudahnya..! kenapa di saat aku begitu yakin dengan apa yang aku lakukan, cahaya itu datang ke arah aku? cahaya itu menerangi diri aku..ternyata keputusan aku itu salah..memang aku menantikan cahaya itu..cahaya yang membawa damai dalam hati..

Terima Kasih Allah :)

Kini, aku tak perlu lagi risau..boleh tarik nafas dalam2..


15 October 2012

Tolong jangan jauh

Makin cuba untuk dekat makin jauh dia pergi..
Jauh sampai aku tak nampak..walaupon bayangnya..begitu cepat dia pergi jauh..terkadang rasa tak mampu untuk aku kejar..makin laju aku kejar, makin kuat dia jauh..jauhnya sampai berbatu2..terlalu jauh..jauh sangat..jauh lagi..aku tetap kejar, walaupon aku taw itu hanya sia2..sekurang2nya aku tak berputus asa..selagi mampu, selagi ada kekuatan, aku teruskan mengejar..seorang diri..walaupon, harapan untuk dekat teramatlah tipis..aku teruskan..tanpa lelah..

Tolong jangan jauh :')

12 October 2012

Aku..

Kita boleh merancang sesuatu yang kita nak..tapi bukan kita yang tetapkan..bukan kita yang tentukan..kita tak tahu apa yang akan jadi..kita hanya boleh buat, tapi x boleh tentukan..Dia sahaja yang tahu segalanya..kita tahu apa yang terbaik untuk kita, tapi sedarlah, Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita..siapa kita nak lawan ketentuan Dia..
Aku..semakin x faham apa yang sedang berlaku..aku cuba untuk faham..mungkin aku xnak faham..kalau boleh aku nak semua berjalan dengan lancar..xde satu pon yang cacat..aku da buat da usaha..kenapa masih ada yang x lengkap? x dapat sepenuhnya..
Aku..kdg2 macam x boleh nk terima hakikat..aku kalau boleh nk tukar balik semua ni..tapi macam mane? x nampak jalan..dalam x nampak tu, aku terus kan berjalan..kadang2 merangkak..kadang2 duduk terdiam dan terus membisu..bila pulih, aku teruskan berjalan..terkadang rasa ingin berlari..tapi masih tiada kekuatan..mungkin aku takut jatuh..pedih bila jatuh..untuk keadaan sekarang aku pilih berjalan..

Aku harap suatu hari nanti aku mampu berlari laju dengan penuh keyakinan tanpa jatuh :')

09 October 2012

Malam ini....cerita lagi...

Tergerak hati nk ceritakan semula..walaupon sebelum ni aku da xnak ceritakan lagi.tarik nafas dalam2.mulakan cerita.Bismillah.
Keraguan,sringkali bermain2 dlm hati, otak dan segala organ2 yang ada.macam dah xde kejujuran kat situ.ni bukan dugaan lg, tapi gangguan ! bukan dari makhluk halus tapi seorang hamba Allah yang iri hati melihat kesenangan dan kebahagiaan orang lain ! aku mmg x faham kenapa kena ade orang2 yang macam ni hidop kt dunia nih ! kenapa x hapuskan je? diorang ni xpenat ke kacau orang je..da xde keje?ok, meh cni aku bg keje..nk sgt keje kn..! 
Berbalik kepada keraguan td..aku pon xtaw cmne nk hapuskan ragu2 2..sumpah, benci gle dgn perasaan tuh ! dtg dan pergi.pastu dtg balik.haissh.tlg lah pergi utk selama2nya.terkadang aku rase mcam da x larat sgt2 nk tanggung perasaan tuh.tapi aku teruskan jugak dlm keadaan yang payah.
Buat x taw.jangan layan.sabar.doa.itu je aku boleh buat skang untuk tenangkan hati.xkan nk harapkan orang lain lg.kena buat sendiri la pulak.
Penipuan pon ade dlm kes aku nih.hamba Allah tersebut cuba nk cipta permainan dia sendiri n aku lah orang yang pertama dia invite ! walaweh ! nk main game ngan aku, haha ! x takot game over ke? aku lebih baik main Angry Birds dari main permainan ntah hape jadah kau tuh. main la kau sorang2 sana.
Penat nanti hamba Allah 2 brenti la kan. tapi rase selagi dia xdapat apa dia nak selagi 2 dia xkan penat.buat lah ape pon kau nk buat.senyum je aku kat cni.nk balas? bukan keje aku nk balas2 nih..keje Dia smua 2.. :)

"Bila berjauhan menduga hati dan perasaan :')

30 September 2012

Mereka sentiasa ada :)

Macam ramai je..ramai 2 ramai jugak la..tapi x semua yang ada ngan kita masa kita susah kan.. :) mesty ade sorang yang ade dgn kita, yang faham kita..walaupon x byk..sekurang2nya, dgn kehadirannya pon da cukup untuk buat kita tenang seketika...kan..kadang2, x semua kita boleh kongsi dgn keluarga..macam aku, aku x brape nk selesa sgt nk cite masalah aku kt mak ke kakak ke..aku la..korang lain kan..lain org lain cara..aku akan cari bff aku dulu..then baru aku mntak pndapat mak..tapi x mntak pon..haha !



kak eyla slalu ade ngan aku..macam mane keadaan aku skalipon, xpenah dia xde..cari lah dia time ble pon, msty dia ade..walaupon kami jauh..terasa macam dekat.. :) kan kak?
terima kasih kak..akak byk tolong sy..bg sy semangat, nasihat..mmg sy lemah kak..tp dengan adenye kata2 dari akak..sy bangun balik...mungkin sy akan setabah akak, sekuat akak..akak mmg banyak membantu sy dalam segala hal..jujur, kadang2 sy x sependapat ngan akak..masing2 ade pendapat sndri kn..
Terima kasih lagi skali sebab sudi jadi pendengar setia sy :) 
Love u so much sis ~


lagi sorang yang membuatkan aku boleh tarik nafas lega bila aku susah..dia faham aku..aku pon xtaw cmne dia boleh faham aku..haha..dia pandai buat aku tenang..jujurnye dulu, aku x brape nk stuju dgn semua pendapat dia..aku rase macam pndapat dia 2 kdg2 x masuk akal ! walaupon apa yg dia ckp 2 tersangat lah betol, aku tetap ckp x ! haha..kejam kan aku...tapi 2 dulu la..mase aku x bape nk kenal dia..
2 lah, orang kate jgn benci sgt, kn da sangkut ! hhuhu.. aku x cakap bnci kt dia pon, cuma x like je...hehe...sory wani !
Dia da aku anggap macam adik..dia selalu ada bersama aku..walaupon mase tuh dia tgh ade msalah dia sndri, dia tetap cuba nk selesaikan masalah aku ! kami ni saling tolong menolong..aku susah dia ade..dia susah aku ade..masing2 main peranan..
TQ wani..k.aja sayang wani.. :)



bila aku sedih, aku cari dua orang nih...msty punye..x pikir sape dah..walapon 'dia'..aku lebih memerlukan kawan dari kekasih..bukan bermakna keluarga aku tolak tepi..x semua aku boleh kongsi..jadi..yg x semua 2 lah aku kongsi ngan dua orang peneman aku nih..dan x semua jugak aku cerita..yang tersangat peribadi, aku simpan baik2 :)
Alhamdulillah, Allah temukan aku dengan insan2 yang tersangat baik buat aku..bukannye aku xde kawan lg..ramai..tp x ramai yg memahami..mungkin aku pon x faham same..xde keserasian kt situ..mungkin ade..dan mungkin x cuba untuk faham..
Kak eyla n wani serasi ngan aku...diorang lah pembakar semangat aku..
Terima kasih..
Semoga Allah balas jasa baik korang berdua..

love both of u :)

29 September 2012

ini yang LAST..

cepatnya masa berlalu...terkadang aku rase nk tidur..terus tidur...biarlah mimpi yang menemani aku..macam2  cerita boleh aku lalui..pahit manis..macam2..sehingga tersenyum dalam tidur..takkan nk terus tidur pulak kan...haha..merepek suda..
Dah nak masuk bulan 10 dah ! tapi kenapa xde perubahan ape2 pon? ok, mmg ade..tapi x seperti yg aku harapkan..tgk ! manusia mmg x penah puas..lgsg xnak bersyukur dgn setiap perubahan yang baik terjadi ! walaupon ckit ! lame2 msty banyak..sabarlah..nak dapat yg ckit 2 pon mcm2 bnda jd ni kn nak yg byk..lagi macam2 akan jadi nnty..hadapilah segalanya dgn sabar..rilex je..
Aku mampu..biarlah lame mane pon..xpe..selagi masih bersama..InsyaAllah, xkan kemane..Dia tgh uji keikhlasan, kekuatan hati, keimanan dan segala2nya..jujur, kdg2 lemah..kelemahan 2 lah yg buatkan aku kuat dan terus kuat smpai sekarang..dan smpai ke hari2 yg mendatang..InsyaAllah :)

Aku x suka dgn entry2 aku skang..!
luahan hati konon !
ini yang LAST..mungkin..
cisssSS..

kena tuka nih ~

24 September 2012

Keadaan

keadaan semakin berbeza..keadaan semakin berubah..keadaan semakin mengelirukan..keadaan semakin membuatkan aku kecewa..keadaan semakin menambahkan lagi luka dalam hati..keadaan jugak yang membuatkan aku sedar..keadaan jugak yang membuka mata aku utk menilai..
Tak tahu macam mane lg, sampai bila?..bertahun2 katanya..sehari pon da terasa lama...ni kan bertahun2..kami kini di bawah..paling bawah..paling akhir mungkin..terasa diri kami tercabar..yang paling kuat terasa adalah aku !
Kenapa aku?ok, aku x berada dalam situasi dia..tapi aku boleh rasa..betapa susahnya keadaan dia sekarang..
Terpaksa..ni je alasan yang paling kukuh ! buat mase ni !
Nak x nak..kene hadap ~ walau payah ! teramat payah ~ kena teruskan jugak rutin harian yang da mula berubah ! sejak 3 bulan yang lalu..
Hidup..xkan selalu nk ade kt atas..dan xkan nk biar lame di bawah..besederhana saje..
Aku mengharapkan keadaan sekarang akan bertukar kembali..kepada yang lebih baik..makin lama, aku jadi sayur ! eh, sayu..pura2 gembira..aku tahu ade mata yang memandang, ade yang perasan..aku cuba cool je..buat macam xde pape yang berlaku..aku mmg x pandai nk berlakon ! tapi aku terpaksa berlakon..di hadapan mereka..susah !
Mungkin ade hikmah..kami harus banyak bersabar :) lebih2 lg aku lah 2..! xpe, aku ok je..
Harap hati kami masih sama..x berubah..itu yang penting.. :)


22 September 2012

aku x kesah pon...

memang aku x kesah, kenal kau pon tak..ok..kenal2 cm 2 je..rasenye x payah kenal kau lagi kot..xpenting untuk aku tahu segala2nye tentang kau..tapi dengan TAK SENGAJANYA ! aku da taw la pulak pasal kau ! dari kau hidup bujang, da kawen, then cerai ! upsssSS ! janda ~ n kau kawen utuk kali yg keduanya ~ tahniah beb..semoga kau kekal kali ni..pilihan kau salah dulu kot..yg ni lg better :) aku pon tumpang happy tgk kau happy..
past is past kan..
aku memang x kesah ape2 pon yg berlaku dulu..antara kami memang x kenal langsung..kenal pon secara x sengaja..tapi kadang2 perkara yang dulu, bila diungkitkan balik, makan dalam doh ! aku yg xde kene mgene pon terasa same..siall..aku mmg x suka perasaan ni...kita same2 pompuan, kau patut lebih memahami perasaan aku..aku pon boleh faham kau..sbb aku tahu apa yang kau inginkan masa 2..tapi kau cuba untuk halang antara aku dan 'dia'..hey, x adil..kau tahu siapa kami..apa hubungan kami mase tuh..kenapa kau cuba untuk hapuskan??kalau kau rasa dengan cara kau boleh buat kami berpisah, kau memang langsung dan TAK AKAN pernah berjaya.. :) kau ade kelebihan kat situ sebab kau dekat, aku jauh..walaweh ! x menjejaskan langsung hubungan kami ok..kau faham kan..kami pon teramatlah faham..
Tahniah lagi sekali untuk kau sebab berjaya memikat hati orang lain :) aku x penah berdendam dengan kau..sikit pon tak..sebab aku faham hati seorang perempuan macam kau..kadang2 aku rase kau mcam da terdesak sgt..tapi, ape2 pon, semoga berbahagia dengan suami :)

tak cukup dengan ni, aku telah diberi amaran !! waaahh ! oleh perempuan jugak yang mengaku sebagai tunang?fuh..pon macam terdesak sgt..aku abaikan..takat nk buat aku cuak, nk buat aku takut kau memang da gagal..aku berbincang dengan 'dia'..dan..akhirnya berjaya settle kan..amaran kau sikit pon x goyangkan hubungan kami..
macam da xde orang lain..! pon xde perasaan dendam..aku cuba kawal...dengan menerima bantuan dari 'dia' n kawan2..acctly, aku lebih perlukan kawan..aku sgt bertuah kerana memiliki kawan yang selalu ade utk aku..

wahai perempuan2 yang berkenaan, hentikanlah..sebab korang memang sedang membuang masa !

harap hati aku tak kan berubah !

10 hari diam membisu..mmg sengaje ! malas ! ni yg paling utama ! da x boleh nk bendung ! ok, xde bnde pon aku nk share..kalau ade pon xtaw nk cite cmne.. haha ! sbb 2 entry aku skang mrepek2 ! folower? tahniah ! baru sorang ahli baru..ade perubahan jugak kn?

Hati aku mmg cepat berubah ! tgk keadaan la cmne aku nk berubah pon..x semua bnde kn..InsyaAllah tahun depan smbung belajar..sejujurnya aku xde hati nk smbung..aku suka dgn apa yg aku buat skg..tapi aku taw aku x cukup lg..mmg x cukup..kena pegi lagi jauh..aku mula bukak balik hati aku untuk teruskan impian aku..macam mane lah nk tercapai kalau hati slalu sgt berubah ! nmpk x mcm xde pendirian? kn..ni nama dia cari penyakit !

'dia' penah ckp kt aku perempuan ni otak seminit ! x pikir panjang, da cukup seminit terus buat keputusan.. yeke? aku mcm 2 ke? korang mcm 2 jugak ke?? haha..memandai je 'dia' nih kn...mungkin betol jugak 'dia' ckp...tapi x lah ! punca je 'dia' 2 nk cari gaduh ngan aku ! hobi !

Harap hati aku xkan berubah lagi...aku nk capai ape yg aku nk capai ! mmg agak lambat utk aku capai, tapi xpe, aku akan teruskan jugak..biar lambat asal tercapai :)

Kawan, terima kasih sebab selalu ada untuk aku.. :)

12 September 2012

Ni nama dia semangat gle vavi !

Cam hape ntah. tengok dulu sebelum isi. main redah je. kn da kecewa. padan muka kau. =,=
semangat isi borang sampai x baca syarat kelayakan ! ni nama dia bengong !da isi baekk punye, pilih course sume, n terpakse tekan batal sebab mmg aku x layakkkkk !!! ok, acctly, belum layak lg..kene tggu tahun dpan baru boleh apply ! oh tidakkk ! eh..kejap2... aku da mule rase exited nk blaja ! wahhh ! x percaya dowhhhh ! hahaha..akhirnya ~ dorongan kawan2 same nih...mak ayah opkos yg petame..InsyaAllah tahun dpan sambung, kalau dapat lah ~ kalau x, cari tmpt laen, mane2 pon ade je..kalau boleh x nk p jauh2...nk dlm perak je...nnty mak ayah susah nk dtg lawat ~ hehe ! biaselah, anak manje. huhu !

Mak msty nangis kalau aku pegi blaja, sbb xde sape nk teman mak kt umah >.<
xpe, ayah ade :)

Bye !

09 September 2012

Sambung belajar

Memang ade niat nk sambung blaja...tapi 2 duluuuuu....3 4 bulan yg lepas la...haha...skang hati suda kosong nk sambung maaa....siyes ! mmg nk tapi dlm mase yg same hati aku kate xnk ! ah, suda..mane 1 nih...konfius aku kejap...mak ayah mmg sapot aku..aku ni je hah macam hape ntah....dulu beria sgt nk sambung...skang ? sembang je lebih..buatnye idak !
Adakah impian aku bakal musnah?hancur? oH tidakkkkKK !

bersambunggg......


*masih lg dalam dilema !

06 September 2012

Tiada apa yang ingin diluahkan 
tapi semuanya dalam keadaan terkawal 
harap akan jadi seperti biasa
TQ ,

04 September 2012

xtaw..xnk ambek taw..xkn taw..

Semalam..ntah sape2 cuba ganggu hidop i..plzzz..i x kenal u..i x kacau hidop u..u jgn kacau i..boleh? xpyh msg2 i , then tnye bnde yg same..sory ok..i xkan balas ape2 pon msg dari u !
haha..xpayah nk menggedik la kau pompuan..geli aku ! ok..aku xnk taw...xnk ambek taw lgsg..n xkn taw..wlaupon nnty aku akan taw hal sebenar..buat2 xtaw jelah ! mls da nk pikir ~ tiap kali pikir mase 2 jugak aku sakit ! macam vavi ! semak otak aku ! pegi jauh2 la...
Tapi sbnrnye , aku pon xtaw lg kebenarannya..tapi aku xnk taw..tapi hati meronta nk taw...tapi aku xnk ! haihh.. parahhh..ok..bye..

03 September 2012

Alhamdulillah ~

Entry aku kt bawah ni nama dia mmg takot , macam mengharapkan sesuatu yang baik akan berlaku..n now , aku boleh tarik nafas dalam2.. segala bnde buruk yg aku takut 2 akhirnya hilang , lenyap.. keputusan OK..xde pape yg belaku :) thank you Allah ~ tapi kena berjaga2 ! kesihatan 2 penting kan..kalau sakit 2 da mula merebak , susah nk baik..mintak dijauhkan semua tuh..


02 September 2012

Gua ~

gua rase kosong dari pagi sampai malam..gua takot menanti hari esok..kalau boleh gua nk stopkan masa skrg nih..tapi gua xde kuasa..kalau doraemon tu memang betol2 wujud , gua pegi jepun gua mintak mesin untuk henti masa..ni nama dia mmg gua tgh takot..sebab esok penentu segala..keputusan bakal diketahui esok..baik atau buruk..gua kena terima beb..tapi gua takot nk tahu keptusan 2...berat bg gua nk hadapi..gua takot gua x kuat..xpe..bnde boleh diubati..rilex je..setiap yang terjadi pasti ade hikmah..gua je x nampak lagi..Allah nak gua usaha..gua akan cuba beb..

Gua sayang mak :)

01 September 2012

Entry gua hilang !

Semalam..sebelum tido, ingat nak buat entry baru..mmg da ade idea baekkk punye...eh , x la , entry aku smuanya sedih2 je skang nih..hihihi..ok..pas2 , terus on9 n taip lah ape yg patot kn..kre sesi luahan hati lah semalam....penuh perasaan aku taip....gle2 punye perasaan....ok..aku akhiri entry aku dengan wassalam ~
then , aku baca balik...pastu tekan publish.. eh , x boleh ! apesal wei ~ =,=
Mak aku off wifi rupenye >.< macam mane lah aku boleh x sedar nih ! ni nama dia mmg cari penyakit ~ penat je aku taip ! luahan hati tuh ~ hilang macam 2 aje ... wuaaaaaa ! nk nanges xde air mata dah ! kering2 ! kering kontang ! dushhhhhhh ! boooommmmm !

Ok lah...nk tgk Avatar nih ! bye !

31 August 2012

55 tahun dah :)

Bayangkan kalau x merdeka ~ haihh ! xnk bayangkan pape..bersyukur sgt dgn ape yg dah ade skang nih..2 pon masih ade segelintir manusia yg x reti2 nk bersyukur.. upsss ! aku lah tu ! kdg2 aku rase ape yg aku ade skang ni xcukup..aku nk lebih ! nk lebih dari segalanye ! lebih dari semua orang ! tapi aku x mampu..haha ! padehal da cukup da..saje mengade2..huhu ~ manusia memang x penah puas..

Sempena merdeka hari ni, dimana aku berada? hehe ~ x kemane pon, kat umah je..xde nye nk p sambut..kt dataran ke..mane2 jelah... xde sape nk bawak aku...huhuhu  ~ xpela, x sambut pon xpe kan..hayati 2 penting.. pukul 12 tepat je da mula huru hara da kt luar umah ! macam berperang pulak.. boom sane boom sini...terkejut den ! nasib kejap je..huhu..tp best pulak..rase nk joinn ! jangan2 ! haha ~

Masa zaman2 sekolah dulu best la sambut ngan kawan2...kt sekolah wajib sambut..huhu..nyanyi lagu patriotik same2..hoho..semangat gile vavi la time tuh..hehe...best gle...skang, nyanyi lah sorg2 dlm bilik..ahaha..xpe..masih lg bersemangat waja..

Selamat Hari Merdeka 
kita Merdeka 55 Tahun  ~
Terima Kasih Allah :)

29 August 2012

Raya?

x best ! ni je yg aku boleh kate utk raye tahun ni ! huh ! mmg xde rase nk raye..aku pon xtaw knp? haihhh..aku taw knp, mls nk ambek taw knp je..wat semak otak aku je ! sepanjang bulan pose nih, mcm2 dugaan yg dtg kt aku >.< aku x kuat sgt ~ bnde2 dtg sndri..aku nk tolak mcm mane..hadap jelah !sabar ~ smpai ke hari ini mslh blom settle lg..haduiiii ~ dugaan2 !

raya tetap raya ! dgn keluarga ~ mmg best ! lupe kejap mslh ~
pegi becuti 1 keluarga, mase hari jadi aku plak 2..walawehhh..terbaikkk la ! best ! gelak ketawa ngan kakak, abg, kakak ipar, mak ayah, and my anak buah tersyg adam ~ love u all :)
walaupon aku x bape nak ok time tuh, aku tetap happy :)

raya dgn kawan2 pon best ! tapi x ckup org ! huh ! its ok :)
8 rumah semuanya ! kenyang gle weh ! haha ~


Raya tahun nih sedikit sebanyak buat aku rase tenang..
tapi cuma seketika..
Harap tenang itu akan dtg kembali..
supaya segala kesedihan akan berlalu pergi ~

17 August 2012

1 4 3 ~

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta
Yang takdirnya bukan untuk kita
Mungkin ini adalah cara meluah cinta
Tanpa berkata atau berpandang mata

Mungkin aku mencintaimu
Walaupun engkau tak pernah tahu
Mungkin aku mencintaimu
Tanpa lelah ataupun jemu

I'm sorry but i love you
I'm sorry if i miss you
Even if I can't have you
You know I'll always be there for you

Mungkin kita tak bersama di takdirkan
Tak mengapa asal kau bahagia

Biar aku mencintaimu
Biar tiada siapa yang tahu
Biar aku mencintaimu 
Dalam diam ataupun bisu


najwa latif - i love you -

09 August 2012

13 Bulan

Apa yang kita nak x semestinya kita dapat ~ usaha la mcm mane pon, kalau da Allah x izinkan x lah jawabnye ~ tapi sekurang2nye kita usaha kan..

13 bulan lamenye, InsyaAllah akan sampai bertahun2...
sekarang, aku sendiri x pasti !
byk dugaan yg dtg dlm bulan puasa nih ~ knp aku? knp?
bila da bahagia, ade je yg dtg menghalang..bila da ok, dtg lg mslh lain yg lg berat !
aku x sangke mslh ni akan jd besar ! smpai da xde jalan lg..xnmpk jln..kecuali, jlan yg terakhir ~
aku terpakse merelakan..utk keselamatan !

Cinta kadang2 memerlukan pengorbanan..
aku redha ~

08 August 2012

Feezavavivilavi berwajah baru ! ty caer :)

Url blog aku mmg kdg2 aku pon susah nk sebut n hampir2 lupa ! haihh ! nk tukar? xde niat lagi ! syg kot..penat aku reka url 2 senang2 je nk tukar? mimpi je lah ! err x reka pon..tipu je tuh..hikhikhik !

da setahun lebih ! blog aku masih yg same..kene ade perubahan nih  ~
aku mmg x reti nk edit blog ! sikit2 boleh lah ~ 2 pon jenuh g cari blog yg ade buat tuto..last2 sign out blog ! haha ! punye la pemalas nk blajo edit ~ ish3 !

TEMPAHAN EDITING BLOG !
terbace lah title ni kt blog caer :) xpenah bw pon blog dia..mcm mane ntah blh terbw pulak ! huhu ~

ramai je bloger2 yg ade buat bisnes macam nih..n ade jugak lah terniat nk tempah ~ tapi ntah niat aku 2 terhalang ! haihhh ~ smpai lah jumpe blog si caer nih n aku nk jugak..x kre ! xde sape boleh halang niat aku kali nih ! terus add facebook caer n wat tempahan ! x sabar nk tgk ape jd kt blog aku :) hik hik !


AND...
inilah hasilnya..pink kaler taw ~
sgt berpuas hati dgn hasil kerja caer :) yes ! sgt2 puas hati..
n aku rase blog aku hidup balik ! ceria ! macam astro ceria :) huhu ~
eh, dah ramai yg singgah blog aku lah ! folower pon bertambah ! yawww ! suke sgt !
Header aku cun kan? :)

Thanks caer ~ u r my hero ! wahhh tbe2 je kau pompuan !
hasil sentuhan caer mamikat hati aja..hehe..
terima kasih daun keladi eh :)
Semoga bisnes caer bertambah maju n teruskan dgn penghasilan yg kreatif !
teruskan usaha :)


korang berminat ? cepat2 klik SINI utk tempahan ! ade diskaun bulan pose nih ! lepas 2 da xde da kot.. :)
nk lebih senang, pegi add FACEBOOK CAER utk lebih mudah :)
mmg x rugi weh !


mintak diri dulu ~
Assalamualaikum :)

p/s : next entry : 13 Bulan

26 July 2012

Bahagia

Semua orang nak bahagia..sama mcam aku..kalau boleh setiap masa aku nk bahagia je..xnak sedih2..xnak langsung ade penderitaan dalam hidup aku walau pon sedikit ! tapi aku sedar, sape lah aku nk lawan semua tuh ~ aku hanya manusia biasa..aku hanya boleh elakkan bnde2 yang slalu menggangu aku ! tapi, mampukah aku? setiap kali aku cuba elak, semakin banyak yang dtg menggangu ! bukan aku yang nak, aku xnak ! semua orang xnak ! aku xnak terluka ! aku xnak menangis ! aku penat ! hari2 macam ni ! ok, fine ! aku faham, dan teramatlah faham ~ :) ! tapi 'dia' faham aku ke? mmg 'dia' faham aku ~ 'dia' tahu apa yg aku nak ~ apa yang aku rasa ~ aku tahu 'dia' faham ~ cuma bukan sekarang untuk 'dia' bersama aku ~ teman aku ~ dulu lain sekrang lain ~ tapi hati tak kan berubah ! itu yang aku faham ! oh ! x ! aku x faham !! x x ! aku sengaja buat x  faham ! yes ! sengaja ! pentingkan diri sndiri ! itulah aku ! err, kadang2 ~ aku bukan mcam 2 pon..aku cuma nak kan kebahagiaan..setiap hari dari 'dia'..aku percaya.. 'dia' tak kan berubah hati..walau sesibuk mana 'dia', 'dia' tetap dengan aku :) aku akan cuba lakukan apa yang patot aku lakukan ! 'dia' pon berusaha untuk buat yang terbaik untuk perhubungan ini..kita hanya mampu merancang.. Allah yang tentukan segalanya..kita kena usaha lah..baru nampak hasil..cepat atau lambat je..kena sabar..dan ikhlaskan lah segala apa yang kita buat..sekarang, aku kena selami jiwa aku sndiri, pikir apa kesalahan aku yang aku da buat..ada ke? kalau tak de pon cuba je cari, kot2 ada ke salah 2..takot terlepas pandang..manusia kan..tak lepas dari buat salah..aku yang patot cari ke atau biar kan je bahagia 2 dtg?sekarang mmg ada yang bahagiakan aku..keluarga..kawan2..'dia'..untuk lebih bahagia dan tenang..aku slalu bersama Dia yang mencipta segalanya..semoga antara aku dan 'dia' akan terus bahagia hingga ke akhir nyawa :) tiada pemisah antara kami..saya sayang awak :)

25 July 2012

Puasa

Assalamualaikum :)
Selamat berpuasa kawan-kawan ~

 walaweh, cepatnye mase berlalu, tup2 da pose ha..ish2. rase macam baru je lg blaja pose ! haha ! exsaited bangun sahur ! makan nasi goreng sorang2 ! haihh, sape suh bangun lmbt ! mak ayah makan dulu ~ ok, fine ~ berbuka bersama keluarga mmg best n meriah ! abg aku yg 1st balik.. kakak aku pon ade.. abg aku yg trsyg pon ade same... abg aku lg sorg je xde.. haihh.. tape2.. ni pon dah cukup..muat2 kerusi je..haha !
menu? mcm biase penuh meja..nk letak pinggan untuk nasik pon mcm da xde ruang.. huhu ~
jgn membazir ye :)

setiap hari ade perbezaan ~

Selamat berbuka puasa :)

07 July 2012

Aku lupa

Aku masuk bilik..
baring atas katil..
aku bangun..
aku lupa nk buat ape..
aku baring balik..
ambik lappy..

itu sahaja..
sebab aku lupa..
lupa menguasai diri aku hari ini..

moga hari esok aku pulih..
seperti yang asal..

lappy?
lupakan ~


03 July 2012

Air dicincang takkan putus ~ betol?

Assalamualaikum :)
utk semua blogger ~ salam ceria ~ semoga kalian dirahmatiNya ~
setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya ~
berat mcm mane skalipun bnde da jadi..hadapilah..dengan penuh kesabaran..
manusia biasa saje ~ mampukah ? persoalannya ~

Selalu dikaitkan dgn adk beradik..
gaduh sane gaduh sini cmne pon, hubungan itu masih kukuh !
mane boleh pisah ! satu mak satu ayah !
bukan ini yg aku ingin  ceritakan ~ maaf ~

Kau sgt hebat memutuskan air itu ! black magic ? ouhh ! so sweet :) !
walau lain mak lain ayah, kau tetap aku anggap seperti adk aku sndri ! 
mmg aku xde adik kandung..aku anak bongsu..
kdg2 mmg terasa tgk kawan2 ade adik ~!~! 
aku jadikan kau adik aku suatu ketika dulu....

Hari itu, kau sgt hebat ! air boleh putuskan ! tahniah !
tiada apa lagi utk diucapkan !
kelu lidah ke?
mengapa diam membisu?

Kisah janji dimungkiri lagi ~ byk kali !

Bukan yg terbaik? sebelum ni baik ke?
sekarang baru rasa x baik?
mcm mane x baik 2 boleh wujud?hampir 1 tahun..

Soalan tanpa jawapan ~ 
kisah kita tergantung ! macam berada di tali gantung !

1 tahun lamenye terjalin..
akhirnya..........
mungkinkah?pasti?

p/s :
    entry aku yg x berterus terang ! berkias !
harap ada yg terasa ~

27 May 2012

Ditinggalkan & Meninggalkan

Ape boleh buat..sudah tertulis ~ sape kite nk lawan kuasa Nya ~

sejak hati aku bergelora entry aku sblm ni smua ala2 jiwang ! *muntah cepat! haha !
 xde maknenya nk jiwang2 nih ! aku bukan jenis cm 2 pon..
emm..kadang2 la..huhu..

aku ingin lupakan semua kedukaan yg melanda di jiwa ! huh !
aku penat la nk rase smua nih !
Alhamdulillah skg aku da beransur pulih ~ *macam sakit kronik je !
aku semakin boleh lupakan kata2 menyakitkan 2...
tapi kadang2 terngiang2 jugak !
ahh...aku tepis smua 2...buat bodo sudah ! 
jgn layan perasaan 2 sgt ! nnty ade air yg kuar ! susah der ! haha ! air mata la ! aduhaiiii ~

Ditinggalkan ~
aku penah merasakan !

Meninggalkan ~
aku penah merasakan !

pokoknye ! dua2 aku penah rase !
kau sangat kejam meningglkan aku ! aku pon sgt kejam meninggalkan kau ! haha !
ade kau kesah ? aku pon x kesah !

zaman sekolah bercinta ~
hanya untuk mengisi masa lapang ! *ade pulak mcm 2
aku x penah siyes kapel mase skolah ! mungkin balak aku time 2 pon x siyes !
i dont no lah !
cinta monyet ! mcm 2 le..

Usia aku da 20 lebih ni baru aku lebih siyes dalam bercinta ~
timbul satu perasaan yg berlainan dlm diri aku ~ haha ! 
ini serius ! bukan mainan ! haha ! ngok !

Bila ade mase yg sesuai, akan aku ceritakan lelaki yg berjaya mencuri hati aku :)
buat mase ni, aku belum lg bersedia ~
biarlah Dia yg tentukan ~ aku dan si dia hanya mampu berusaha untuk yg terbaik bg kami :)

saya sayang awak dengan sepenuh hati saya :)
kita selamanya ~

21 May 2012

Ya Allah :)

tenangkan hati aku
lapangkan hati aku

aku x ingin terus terluka
jangan ada yang melukakannya lagi

berikan yang terbaik untuk aku
aku serahkan segalanya pada Mu
akan aku usahakan

andai itu kehendak Mu
aku redha
aku terima ketentuan Mu

tapi berilah aku peluang
untuk mengecapi bahagia dunia
bersama insan tersayang

seandainya kau catatkan dia milikku
satukanlah hatinya dengan hatiku

jika dia bukan ditakdirkan untukku
jauhkan lah dia dari fikiran ku


sekadar ingin meluahkan rasa di hati ~
aku xtaw pade sape ingin aku luahkan segalanya ~
aku takot nk luah pada si dia !
takot akan buat die lagi bertambah serabot !
aku cuba untuk buat biasa2 saja !
tapi x boleh ! bukan aku x cuba ! aku dah cuba ! SUDAH !
org lain aku boleh tipu !
aku x boleh tipu diri sendiri ! 
puas aku pujuk hati aku sendiri ! puas sudah ~
7 hari berlalu ~ masih sama keadaannya !
ape perlu aku buat?
tiap2 hari aku mengadu kt Dia ~ hanya Dia yg ade dengan aku saat aku begini ~
tapi Dia dengar ke rintihan aku??????
brape lame lagi harus aku rasai semua ini??????????
aku x kuat ! 
aku perlukan seseorang utk aku luahkan segalanya ~
tp pada siapa???????????


Jangan macam nih ! smua org dlm dunia nih ade masalah !
bukan kau sorang je ! INGAT !
ade yg lg teruk dari kau !
ape yg kau nk risau sgt nye nih !
si dia x lari mane ! ade je kt kau kn !
kau kene sabar ! sabar itu buah yg manis :)
senyum selalu :)
itu akan membuatkan kau bahagia dan melupakan masalah yg kau hadapi sekrang :)
percayalah :) Allah tahu setiap kesabaran hambanya :)
Allah nk uji tahap keikhlasan hati kau dengan pasangan kau lah 2 :)
yakin ok :)
usaha plus tawakal :) InshaAllah berjaya :)
jangan sesekali melupakanNya ok :)
kau pasti akan bahagia :)
ceriakanlah hati mu :)

Wassalam ~

15 May 2012

Harus tabah :)

"perpisahan itu selalu terjadi, kepada insan yang bercinta"

aku takot utk ucapkan perpisahan ! dan aku xkan sesekali ungkapkannya ! tidak !
jangan sesekali ! kelak merana diri !
kenapa harus ade perpisahan??? kan lebih baik bahagia selamanya :)
tidak perlu merasa kecewa dan merana ~!~!
berpisah utk dapat yg lebih baik? mungkin ~ tp belum pasti !
hati tidak rela !

bila aku dapat taw perkara yang sebenar, sukar utk aku terima ~
aku x kuat !
x mungkin akan berjauhan !

kenangan ~
semua orang ade kenangan silam kan...lebih2 lagi yg paling manis ~
bila semua yg manis 2 menjadi pahit, kita bagai hilang punca, hilang arah dan tuju !
hidup tidak menentu.. ke kiri salah ke kanan pon salah.. ke hadapan? xnmpk jalan ! tidak mungkin berpaling ke belakang !
semua jadi serba tak kena ! tak keruan !
bertahun2 merana ! terseksa !

kemudian, datang pengganti :)
membawa sinar baru utk menerangi kegelapan :)
bahagia saat itu :)
sayangnya, cinta lama masih segar dlm ingatan ! :(
susah utk lupakan dan lepaskan ! tp xkan boleh utk pergi ke belakang balik !
tidak mungkin akan terjadi !
si pengganti kecewa dgn kejujuran itu :( tak sangka berita itu sangat menyedihkan hatinya :(
tidak mahu utk melepaskan ~

jangan MENGARUT !
itu yg dikatakan pada si pengganti !
kisah lama sudah tidak ada buku !
buku baru sudah bermula 11 bulan yang lalu ! jangan sesekali ucapkan kata PISAH !
dua2 harus kuat ! sorang mengalah bagai  patah sayap sebelah !

si pengganti :
 " cukup lah dgn kejujuran ini, jangan mulakannya lagi,
kerna hati ini tidak mahu menangis lagi, lupakan lah kenangan silam walau payah !
jadikan diri ini satu2 nya dlm hati :) kita bina bersama ~ berdua :)
kasih dan sayang diri ini hanya utk kau seorang :)
sucikan lah hati, buka lah pintu hati, lupakan la ape yg perlu ~!~!
diri ini akan terus berusaha.
nokhtahkan luka dlm hati ~ cerialah seperti dahulu "


05 May 2012

hari ISNIN hari MALAS aku !!!


Sbbnye aku pon xtaw ! haha ! siyes la dowh ~!~!
Ramai org kate hari isnin merupakan hari mls sedunia..
Aku pon xtaw btol ke x ape yg diwar2kan 2.. haha ! aku rase ye sbb mmg tiap kali ari isnin aku akan jadi mls semalas2nye ! huh ! teruk sihh !

Ape yg aku buat kompom x jadi ! 
Mule dari pagi  ~ opkos mls nk bangun pagi, pegi mandi n solat ! haha ! tp aku bangun jgk lah ~
Pegi keje ?? huh ! lagi berat kaki aku nk melangkah setapak n selangakah walau seinci ! betape teruknye mls aku nih ! 
MALAS ! nyah kau dari dalam diri aku ! aku nk jd budak rajin lah ! ~ dgn suke hati mak bapak tiri laki mak die MALAS pon berkate : kau kesah ape aku masuk dalam diri kau ?! hari isnin je pon ! kasi la aku can !  HaktuuuiiIii ko punye can !
Dgn hati yg mls nye aku pegi jugak keje ! kang x g kang majikan aku 2 betukar jg polis pencen pulak ! haha ! *termengumpat plak ~ haha

Keje aku sume x jalan ! x jadi ! ape aku nk jait pon aku xtaw ! pade hal baju kurung je pon ! baju kurung yg senang bak kacang goreng 2 pon aku xtaw nk buat mcm mane ! sengal ! terpakse aku memerahkan muka aku bertanya kpd majikan aku ! malu kot ! aku telah menjadi seorang wanita yg sgt blur mase tuh !
Siyes dowh ! aku terus lupe cmne nk jait baju kurung ! ni lah natijah drpd kemalasan aku tuh ! *bm ayat kau ~ 

aku pon heran pasai pa aku mls ~ yg lagi pelik hari isnin je pon selasa smpai sabtu rajin bukan main lagik ! Ahad? Aku tido je.. kategori mls jugak kah? Tak tak ! 2 rehat namenye ! haha ~ aku keje 6 hari seminggu kot ! ahad lah hari yg plg aku tggu2 ! wakakaka ! *lari topik sudah !

Makan? Xla aku mls mkn..x mkn kang lapo plak ! kn? Tp, mkn pon xde nye nk selera ! bg la aku mknn plg sedap dlm dunia ni pon aku xde selera ! nasi goreng kampung sudah ! huhu ~
Jgn risau, hari isnin je pon aku mls ~ hari lain pasti rajin ! huhu ~ tp ade je pon mls, tp x seteruk hari isnin le ~!

Macam mane aku nk hapuskan mls aku ni pon xtaw lah ! bukan aku x cuba ~ mmg aku xkn cuba pon ! haha ! sbb mls nk cuba ~ tgk mls lagi ! haihh ~ jenuh !
Kalau mak tau la aku cmni ! buat ceramah lgi la nmpknye  ~ plus ayah, abg n kakak aku ! lengkap ! keluarga bahagia ~ 

Korang ade hari malas ? hari ape? Hari2? Bapak dasyat2 ! haha !~
Assalamualaikum 
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke