28 October 2012

K.E.L.U.A.R.G.A.

Jarang aku bercerita pasal keluarga..mereka segalanya buat aku..aku sanggup kehilangan semua yang aku ada..sanggup aku korbankan cinta aku..aku sanggup korbankan seluruh hidup aku..demi keluarga..demi mak..ayah..abang..kakak..aku anak bongsu..aku sangat memahami perangai setiap ahli keluarga aku..sangat sangat memahami..biasalah, kadang kadang ada rasa kurang puas hati..selisih faham..itu perkara biasa..perasaan itu akan berkurangan jua..air dicincang takkan putus..sehebat mana pergaduhan antara keluarga, pertalian darah takkan pernah putus..takkan pernah habes..tiada yang dapat memisahkan hubungan keluarga, hubungan adik beradik..aku sangat sayang pada mereka..kasih keluarga sangat hebat..hebat lagi kasih Allah..Syukur, aku dikurniakan keluarga yang sangat bahagia, keluarga yang selalu ceria..keluarga yang sangat memahami..mak paling teratas buat aku..tanpa mak di sisi, ibarat seluruh hidup menjadi gelap, walau ada yang cuba untuk meneranginya..kalau boleh biarlah aku yang pergi dulu sebelum mak dan sebelum mereka..ayah..ayah sangat sayang pada 5 orang anaknya..ayah banyak berkorban untuk keluarga..kepedihan ayah kami semua dapat merasa..kini, ayah tidak perlu lagi bersusah payah..kami semua ada, membalas segala pengorbanan ayah..sorang je kakak yang aku punya..10 tahun jarak usia antara kami..kakak seorang yang sangat tabah..sangat kuat..macam macam yang dia rasa..kebanyakkan nya duka..dia cuba sembunyi, aku dapat merasa..kakak tepis segala cacian..aku bangga dengan kakak..abang..3 orang..hanya selepas mereka kahwin baru kami rapat..baru aku merasa kasih seorang abang..tiga tiga sudah punya keluarga sendiri, punya anak..aku sangat gembira melihat abang abang aku bahagia..kini, hanya dua orang anak perempuan ayah dan mak yang masih lagi membujang..aku dan kakak..tiada jodoh lagi buat kami berdua..kami masih mengejar cita cita kami..kakak dengan caranya..aku dengan cara aku..InsyaAllah, suatu hari nanti, kami akan punya keluarga jua..doa mak dan ayah sangat kami adik beradik perlukan..dengan doa mak dan ayah lah kami dapat menikmati kehidupan dengan sempurna..walau banyak yang datang menghalang..kami pon tak pernah putus putus berdoa juga..untuk mak..untuk ayah..
Sayang keluarga membawa ke syurga.. :)

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke