25 November 2012

Hati

Bende kecik je pon, da nak ambek hati..nak trase lah..kadang kadang bnde 2 macam bergurau, da nak tacink ==' pastu bila orang tinggi suara ckit mula la terasa panas kt mata..bergenang dan terus mengalir dalam diam..senyap senyap je..itulah aku..haah, aku la..memang cepat dan mudah terasa hati..dulu masa form 4 & 5 lagi teruk, member tegur ckit je da tarik muka lapan belas ==' sampai member aku tuh menyampah kt aku, merajuk je keje..hahaha..tapi kira ok lah member aku tuh sedarkan aku balik & dia cuba slow talk ngan aku pasal perangai aku nih..Alhamdulillah, selepas itu, perangai kuat merajuk aku tuh dapat aku atasi ! haha ! thanks beb :) kiranya skang, aku da tak merajuk sgt lah, & skang da boleh terima teguran orang walaupon kadang kadang teguran tu amat menyakitkan hati.. ==' macam aku bgtaw tadi, aku memang cepat terasa..kalau dulu, memang aku tunjuk habes yang aku ni trase ! haha ! skang tak ! aku da boleh kawal perasaan aku..buat uat jelah happy..tapi dalam hati ! Allah je lah yang taw..

Sebenarnya, susah nak jaga hati ni..kalau kita sendiri masih tak boleh nak jaga hati kita, macam mana kita nak jaga hati orang lain? payah weh.. aku cukup jaga hati kawan kawan aku, sampai satu tahap aku dah tak boleh nak jaga dah..aku tak mampu..hati aku sampai tak terjaga, duk sebok jaga hati kawan kawan..nama pon kawan, bukan SAHABAT pon ! ha, ada beza antara KAWAN & SAHABAT..kan?
sekarang, aku dah malas nak jaga hati orang..lantak situ..eh, bukan nak balas dendam ke hape ke..tak pon..cuma aku rasa masing masing da besar panjang..kenalah matang kan..tak payah jadi budak kecik lagi kot..kita sekarang bukan kat zaman tu dah..

Sekarang, hati aku lebih tenang tanpa perlu menjaga hati orang lain...tak payah nak jaga sgt lah kan...cuma kalau dengan keluarga aku lebih berhati hati..takot kata kata aku mengguris hati mak ayah abang kakak aku plak...mintak dijauhkan..

Lidah kita sangat tajam sampai boleh melukan hati...

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke