02 November 2012

Kenapa?

sekurang2nya aku masih ada orang yang selalu kuatkan hati aku..ntah kenapa masalah 'itu' datang balik..kenapa ntah ada je tak kena..kenapa rasa kejap sangat je happy tu..? sekarang, aku tertanya2, kenapa ada orang yang suka sangat reka2 cerita yang tak betul?macam fitnah la..kenapa ya? ok, kenapa ada  manusia yang iri hati bila tengok orang lain bahagia? kenapa? kenapa? tak boleh langsung tengok orang senang..penat aku hadap orang orang yang macam ni..sampai bila ntah..kenapa pulak ada orang yang cuba buat sesuatu perkara tu nampak macam betul sgt? padehal, tak pon..kenapa?
Aku rasa macam tak payah kot nak ada perasaan cemburu tengok orang lain happy, bahagia..kan..tak payah kot..sebab Allah kan akan bagi jugak apa yang kita perlu dalam hidup..Allah tahu nak bagi camne kebahagiaan tu..so, macam, tak perlu lah nak kacau kebahagiaan orang lain kan..aku rasa makin kau kacau aku, makin kau kacau dia, makin kau kacau hubungan kami, kau tak kan dapat apa beb..kau akan dapat sakit hati lagi ada lah..weh, rilex je..Allah maha adil..Allah tahu semua yang kau buat..aku x nampak..Allah nampak apa segalanya..Allah tahu kebenarannya..Allah tahu semuanya..cuma mungkin Allah tak bagi aku tahu lagi tentang kau..takpe..
sekarang, aku serahkan segalanya pada Allah..aku takkan dapat apa yang aku nak..tapi Allah tahu apa yang aku perlukan..kan..dan aku harap takkan jadi lagi benda benda macam nih lagi..

:')

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke