08 November 2012

Mimpi

Semua penah mimpi..aku pon..kerap aku mimpi yang sama..tapi cerita yang berlainan..mimpi ular..kerap sangat aku mimpi macam nih..takut..sangat takut..macam macam mimpi aku dapat dengan ular nih..macam semalam, aku duduk dengan kawan kawan..ramai ramai..aku nampak ada ular warna kuning dekat hujung tempat kiteorang duduk..aku tengok, ade kawan aku sorang tuh selamber je pegang ular tu, macam takde pape..aku yang tengok ni da gelabah.. ==' tiba tiba ular tu datang ke arah aku dan cuba untuk patuk ! tapi aku sempat elak..ular tu patuk kat kawan sebelah aku ! pastu aku jerit..terkejut ! aku panggil cikgu cakap kawan kena patuk..keadaan jadi huru hara kejap..ular tu au tak nampak..mana pegi?aku pon tak taw..aku lari nak mintak bantuan orang..tiba tiba aku ada dalam rumah aku ! pelik..aku nampak mak baru habis solat..tengah bukak telekung..pastu aku tengok kat tingkap, kawan kawan aku tadi tu balik kat rumah aku..tengok diorang balik dalam keadaan ketawa macam takde apa yang jadi..padahal tadi kan macam kelam kan..aku bertambah pelik..pastu aku da tak taw pe jadi..mak gerak aku bangun..

Aku selalu mimpi yang pelik pelik..macam bila aku dah ada kat tempat tu, tiba tiba aku ada kt tempat lain plak, tapi masih dalam cerita yang sama..penah sekali aku mimpi ngeri.. ! mimpi ni memang buat aku takut sangat..sampai aku terjaga dalam keadaan berpeluh.. ! mimpi tu menghantui aku 2 3 hari jugak la..pastu dah takde pape..mimpi je kan..

Penah la aku rasa macam tak nak tidur ! takut mimpi yang macam tu lagi..tapi aku tidur jugak..ngantuk kot..takkan aku nak jaga je..tapi mimpi tu bukan hari hari..tapi kerap..

Aku suka mimpi yang bunga bunga..yang indah..bila bangun je mesti senyum..teringat kat mimpi tu..

Kalau benda tu nak jadi esok, malam ni mesti aku mimpi apa yang akan jadi esok ! boleh ke macam tu? boleh la kot..aku penah mimpi macam ni..contohnya macam hari ni aku ngan family nak pegi holiday..contoh la kan..semalam da masuk da dalam mimpi aku macam mane aku ngan family happy holiday..tapi bukan lah betul sangat mimpi aku..cuma aku cam dapat bayangan je..
selalu aku dapat mimpi macam ni bila aku rasa neves nak hadapi hari esok..macam exam ke ape ape je yang buat aku neves..

Ada jugak bila aku tidur tak mimpi langsung..mungkin ada..cuma bila aku bangun, aku tak ingat aku ada mimpi ke tak.. =='

Dan, aku harap aku tak mimpi ular lagi atau mimpi yang tidak menyenangkan hati aku..

Mimpi kan mainan tidur..jangan percaya sangat kan..

Selamat Malam bloges :)

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke