31 December 2012

Sepanjang 2012 ~

Januari - Mac
IKBN Sri Iskandar..rasa x sabar nak keluar..sehari macam setahun..macam macam dugaan..tak terluah rasa..selalu pendam..kawan kawan selalu bagi semangat..aku teruskan hingga penghujung..

April - Jun
Latihan Industri..Kamunting, Taiping..
aku ingat bila dah habes belajar, segala dugaan akan habes..tapi aku silap..dugaan hidup di luar lagi banyak dan sangat mencabar..lagi hebat..dunia luar, macam macam jenis orang aku jumpa..kadang kadang rasa macam x percaya, ade jugak orang macam ni kt dunia..sampai aku sendiri tak faham perangai sesetengah manusia ni..banyak ragam..
Tak tahan rasa bila serumah dengan mereka yang pentingkan diri sendiri..aku telan jugak walau pahit sangat..

Julai - Disember
Tempoh yang sangat panjang sebenarnya...masa aku hanya untuk keluarga..kesana kesini..bersama keluarga..kadang kadang aku ingin lari..lari jauh..aku ingin bersendiri..sikap mereka membuatkan aku ingin terus tidak punya rasa..aku tak pasti mengapa aku berniat sebegini jauh..tapi aku sedar, merekalah segalanya ..tiada mereka,ntah bagaimana aku kelak..jadi aku sabarkan hati..kuatkan semangat..biarlah..aku yang terakhir, beralah..tertanya di sudut hati, sampai bila aku harus begini..berdiri atas kaki orang lain..sebenarnya, aku cuba dan aku berjaya berdiri teguh..tapi, aku tidak diberi kepercayaan sepenuhnya..ahh..sampai hati..tidakkah mereka bimbang..
Tolonglah ubah perangai..sedarlah, banyak hati yang terguris dengan perangai 'itu'..bukan sekali dua..kerap kali..acap kali..beribu ribu kali malah berjuta..kecewa melanda..terluka..parah..argh ! semoga kesedaran hampiri kehidupan beliau..
Berkumpul satu keluarga merupakan saat saat indah bagi aku..seburuk mana, sejahat mana, sekasar mana..sayangilah keluarga..tiada mereka, tiada pengganti..

2013..
semoga yang indah belaka..
Alhamdulillah, Terima Kasih Allah :)

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke