27 May 2012

Ditinggalkan & Meninggalkan

Ape boleh buat..sudah tertulis ~ sape kite nk lawan kuasa Nya ~

sejak hati aku bergelora entry aku sblm ni smua ala2 jiwang ! *muntah cepat! haha !
 xde maknenya nk jiwang2 nih ! aku bukan jenis cm 2 pon..
emm..kadang2 la..huhu..

aku ingin lupakan semua kedukaan yg melanda di jiwa ! huh !
aku penat la nk rase smua nih !
Alhamdulillah skg aku da beransur pulih ~ *macam sakit kronik je !
aku semakin boleh lupakan kata2 menyakitkan 2...
tapi kadang2 terngiang2 jugak !
ahh...aku tepis smua 2...buat bodo sudah ! 
jgn layan perasaan 2 sgt ! nnty ade air yg kuar ! susah der ! haha ! air mata la ! aduhaiiii ~

Ditinggalkan ~
aku penah merasakan !

Meninggalkan ~
aku penah merasakan !

pokoknye ! dua2 aku penah rase !
kau sangat kejam meningglkan aku ! aku pon sgt kejam meninggalkan kau ! haha !
ade kau kesah ? aku pon x kesah !

zaman sekolah bercinta ~
hanya untuk mengisi masa lapang ! *ade pulak mcm 2
aku x penah siyes kapel mase skolah ! mungkin balak aku time 2 pon x siyes !
i dont no lah !
cinta monyet ! mcm 2 le..

Usia aku da 20 lebih ni baru aku lebih siyes dalam bercinta ~
timbul satu perasaan yg berlainan dlm diri aku ~ haha ! 
ini serius ! bukan mainan ! haha ! ngok !

Bila ade mase yg sesuai, akan aku ceritakan lelaki yg berjaya mencuri hati aku :)
buat mase ni, aku belum lg bersedia ~
biarlah Dia yg tentukan ~ aku dan si dia hanya mampu berusaha untuk yg terbaik bg kami :)

saya sayang awak dengan sepenuh hati saya :)
kita selamanya ~

21 May 2012

Ya Allah :)

tenangkan hati aku
lapangkan hati aku

aku x ingin terus terluka
jangan ada yang melukakannya lagi

berikan yang terbaik untuk aku
aku serahkan segalanya pada Mu
akan aku usahakan

andai itu kehendak Mu
aku redha
aku terima ketentuan Mu

tapi berilah aku peluang
untuk mengecapi bahagia dunia
bersama insan tersayang

seandainya kau catatkan dia milikku
satukanlah hatinya dengan hatiku

jika dia bukan ditakdirkan untukku
jauhkan lah dia dari fikiran ku


sekadar ingin meluahkan rasa di hati ~
aku xtaw pade sape ingin aku luahkan segalanya ~
aku takot nk luah pada si dia !
takot akan buat die lagi bertambah serabot !
aku cuba untuk buat biasa2 saja !
tapi x boleh ! bukan aku x cuba ! aku dah cuba ! SUDAH !
org lain aku boleh tipu !
aku x boleh tipu diri sendiri ! 
puas aku pujuk hati aku sendiri ! puas sudah ~
7 hari berlalu ~ masih sama keadaannya !
ape perlu aku buat?
tiap2 hari aku mengadu kt Dia ~ hanya Dia yg ade dengan aku saat aku begini ~
tapi Dia dengar ke rintihan aku??????
brape lame lagi harus aku rasai semua ini??????????
aku x kuat ! 
aku perlukan seseorang utk aku luahkan segalanya ~
tp pada siapa???????????


Jangan macam nih ! smua org dlm dunia nih ade masalah !
bukan kau sorang je ! INGAT !
ade yg lg teruk dari kau !
ape yg kau nk risau sgt nye nih !
si dia x lari mane ! ade je kt kau kn !
kau kene sabar ! sabar itu buah yg manis :)
senyum selalu :)
itu akan membuatkan kau bahagia dan melupakan masalah yg kau hadapi sekrang :)
percayalah :) Allah tahu setiap kesabaran hambanya :)
Allah nk uji tahap keikhlasan hati kau dengan pasangan kau lah 2 :)
yakin ok :)
usaha plus tawakal :) InshaAllah berjaya :)
jangan sesekali melupakanNya ok :)
kau pasti akan bahagia :)
ceriakanlah hati mu :)

Wassalam ~

15 May 2012

Harus tabah :)

"perpisahan itu selalu terjadi, kepada insan yang bercinta"

aku takot utk ucapkan perpisahan ! dan aku xkan sesekali ungkapkannya ! tidak !
jangan sesekali ! kelak merana diri !
kenapa harus ade perpisahan??? kan lebih baik bahagia selamanya :)
tidak perlu merasa kecewa dan merana ~!~!
berpisah utk dapat yg lebih baik? mungkin ~ tp belum pasti !
hati tidak rela !

bila aku dapat taw perkara yang sebenar, sukar utk aku terima ~
aku x kuat !
x mungkin akan berjauhan !

kenangan ~
semua orang ade kenangan silam kan...lebih2 lagi yg paling manis ~
bila semua yg manis 2 menjadi pahit, kita bagai hilang punca, hilang arah dan tuju !
hidup tidak menentu.. ke kiri salah ke kanan pon salah.. ke hadapan? xnmpk jalan ! tidak mungkin berpaling ke belakang !
semua jadi serba tak kena ! tak keruan !
bertahun2 merana ! terseksa !

kemudian, datang pengganti :)
membawa sinar baru utk menerangi kegelapan :)
bahagia saat itu :)
sayangnya, cinta lama masih segar dlm ingatan ! :(
susah utk lupakan dan lepaskan ! tp xkan boleh utk pergi ke belakang balik !
tidak mungkin akan terjadi !
si pengganti kecewa dgn kejujuran itu :( tak sangka berita itu sangat menyedihkan hatinya :(
tidak mahu utk melepaskan ~

jangan MENGARUT !
itu yg dikatakan pada si pengganti !
kisah lama sudah tidak ada buku !
buku baru sudah bermula 11 bulan yang lalu ! jangan sesekali ucapkan kata PISAH !
dua2 harus kuat ! sorang mengalah bagai  patah sayap sebelah !

si pengganti :
 " cukup lah dgn kejujuran ini, jangan mulakannya lagi,
kerna hati ini tidak mahu menangis lagi, lupakan lah kenangan silam walau payah !
jadikan diri ini satu2 nya dlm hati :) kita bina bersama ~ berdua :)
kasih dan sayang diri ini hanya utk kau seorang :)
sucikan lah hati, buka lah pintu hati, lupakan la ape yg perlu ~!~!
diri ini akan terus berusaha.
nokhtahkan luka dlm hati ~ cerialah seperti dahulu "


05 May 2012

hari ISNIN hari MALAS aku !!!


Sbbnye aku pon xtaw ! haha ! siyes la dowh ~!~!
Ramai org kate hari isnin merupakan hari mls sedunia..
Aku pon xtaw btol ke x ape yg diwar2kan 2.. haha ! aku rase ye sbb mmg tiap kali ari isnin aku akan jadi mls semalas2nye ! huh ! teruk sihh !

Ape yg aku buat kompom x jadi ! 
Mule dari pagi  ~ opkos mls nk bangun pagi, pegi mandi n solat ! haha ! tp aku bangun jgk lah ~
Pegi keje ?? huh ! lagi berat kaki aku nk melangkah setapak n selangakah walau seinci ! betape teruknye mls aku nih ! 
MALAS ! nyah kau dari dalam diri aku ! aku nk jd budak rajin lah ! ~ dgn suke hati mak bapak tiri laki mak die MALAS pon berkate : kau kesah ape aku masuk dalam diri kau ?! hari isnin je pon ! kasi la aku can !  HaktuuuiiIii ko punye can !
Dgn hati yg mls nye aku pegi jugak keje ! kang x g kang majikan aku 2 betukar jg polis pencen pulak ! haha ! *termengumpat plak ~ haha

Keje aku sume x jalan ! x jadi ! ape aku nk jait pon aku xtaw ! pade hal baju kurung je pon ! baju kurung yg senang bak kacang goreng 2 pon aku xtaw nk buat mcm mane ! sengal ! terpakse aku memerahkan muka aku bertanya kpd majikan aku ! malu kot ! aku telah menjadi seorang wanita yg sgt blur mase tuh !
Siyes dowh ! aku terus lupe cmne nk jait baju kurung ! ni lah natijah drpd kemalasan aku tuh ! *bm ayat kau ~ 

aku pon heran pasai pa aku mls ~ yg lagi pelik hari isnin je pon selasa smpai sabtu rajin bukan main lagik ! Ahad? Aku tido je.. kategori mls jugak kah? Tak tak ! 2 rehat namenye ! haha ~ aku keje 6 hari seminggu kot ! ahad lah hari yg plg aku tggu2 ! wakakaka ! *lari topik sudah !

Makan? Xla aku mls mkn..x mkn kang lapo plak ! kn? Tp, mkn pon xde nye nk selera ! bg la aku mknn plg sedap dlm dunia ni pon aku xde selera ! nasi goreng kampung sudah ! huhu ~
Jgn risau, hari isnin je pon aku mls ~ hari lain pasti rajin ! huhu ~ tp ade je pon mls, tp x seteruk hari isnin le ~!

Macam mane aku nk hapuskan mls aku ni pon xtaw lah ! bukan aku x cuba ~ mmg aku xkn cuba pon ! haha ! sbb mls nk cuba ~ tgk mls lagi ! haihh ~ jenuh !
Kalau mak tau la aku cmni ! buat ceramah lgi la nmpknye  ~ plus ayah, abg n kakak aku ! lengkap ! keluarga bahagia ~ 

Korang ade hari malas ? hari ape? Hari2? Bapak dasyat2 ! haha !~
Assalamualaikum 
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke