26 July 2012

Bahagia

Semua orang nak bahagia..sama mcam aku..kalau boleh setiap masa aku nk bahagia je..xnak sedih2..xnak langsung ade penderitaan dalam hidup aku walau pon sedikit ! tapi aku sedar, sape lah aku nk lawan semua tuh ~ aku hanya manusia biasa..aku hanya boleh elakkan bnde2 yang slalu menggangu aku ! tapi, mampukah aku? setiap kali aku cuba elak, semakin banyak yang dtg menggangu ! bukan aku yang nak, aku xnak ! semua orang xnak ! aku xnak terluka ! aku xnak menangis ! aku penat ! hari2 macam ni ! ok, fine ! aku faham, dan teramatlah faham ~ :) ! tapi 'dia' faham aku ke? mmg 'dia' faham aku ~ 'dia' tahu apa yg aku nak ~ apa yang aku rasa ~ aku tahu 'dia' faham ~ cuma bukan sekarang untuk 'dia' bersama aku ~ teman aku ~ dulu lain sekrang lain ~ tapi hati tak kan berubah ! itu yang aku faham ! oh ! x ! aku x faham !! x x ! aku sengaja buat x  faham ! yes ! sengaja ! pentingkan diri sndiri ! itulah aku ! err, kadang2 ~ aku bukan mcam 2 pon..aku cuma nak kan kebahagiaan..setiap hari dari 'dia'..aku percaya.. 'dia' tak kan berubah hati..walau sesibuk mana 'dia', 'dia' tetap dengan aku :) aku akan cuba lakukan apa yang patot aku lakukan ! 'dia' pon berusaha untuk buat yang terbaik untuk perhubungan ini..kita hanya mampu merancang.. Allah yang tentukan segalanya..kita kena usaha lah..baru nampak hasil..cepat atau lambat je..kena sabar..dan ikhlaskan lah segala apa yang kita buat..sekarang, aku kena selami jiwa aku sndiri, pikir apa kesalahan aku yang aku da buat..ada ke? kalau tak de pon cuba je cari, kot2 ada ke salah 2..takot terlepas pandang..manusia kan..tak lepas dari buat salah..aku yang patot cari ke atau biar kan je bahagia 2 dtg?sekarang mmg ada yang bahagiakan aku..keluarga..kawan2..'dia'..untuk lebih bahagia dan tenang..aku slalu bersama Dia yang mencipta segalanya..semoga antara aku dan 'dia' akan terus bahagia hingga ke akhir nyawa :) tiada pemisah antara kami..saya sayang awak :)

25 July 2012

Puasa

Assalamualaikum :)
Selamat berpuasa kawan-kawan ~

 walaweh, cepatnye mase berlalu, tup2 da pose ha..ish2. rase macam baru je lg blaja pose ! haha ! exsaited bangun sahur ! makan nasi goreng sorang2 ! haihh, sape suh bangun lmbt ! mak ayah makan dulu ~ ok, fine ~ berbuka bersama keluarga mmg best n meriah ! abg aku yg 1st balik.. kakak aku pon ade.. abg aku yg trsyg pon ade same... abg aku lg sorg je xde.. haihh.. tape2.. ni pon dah cukup..muat2 kerusi je..haha !
menu? mcm biase penuh meja..nk letak pinggan untuk nasik pon mcm da xde ruang.. huhu ~
jgn membazir ye :)

setiap hari ade perbezaan ~

Selamat berbuka puasa :)

07 July 2012

Aku lupa

Aku masuk bilik..
baring atas katil..
aku bangun..
aku lupa nk buat ape..
aku baring balik..
ambik lappy..

itu sahaja..
sebab aku lupa..
lupa menguasai diri aku hari ini..

moga hari esok aku pulih..
seperti yang asal..

lappy?
lupakan ~


03 July 2012

Air dicincang takkan putus ~ betol?

Assalamualaikum :)
utk semua blogger ~ salam ceria ~ semoga kalian dirahmatiNya ~
setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya ~
berat mcm mane skalipun bnde da jadi..hadapilah..dengan penuh kesabaran..
manusia biasa saje ~ mampukah ? persoalannya ~

Selalu dikaitkan dgn adk beradik..
gaduh sane gaduh sini cmne pon, hubungan itu masih kukuh !
mane boleh pisah ! satu mak satu ayah !
bukan ini yg aku ingin  ceritakan ~ maaf ~

Kau sgt hebat memutuskan air itu ! black magic ? ouhh ! so sweet :) !
walau lain mak lain ayah, kau tetap aku anggap seperti adk aku sndri ! 
mmg aku xde adik kandung..aku anak bongsu..
kdg2 mmg terasa tgk kawan2 ade adik ~!~! 
aku jadikan kau adik aku suatu ketika dulu....

Hari itu, kau sgt hebat ! air boleh putuskan ! tahniah !
tiada apa lagi utk diucapkan !
kelu lidah ke?
mengapa diam membisu?

Kisah janji dimungkiri lagi ~ byk kali !

Bukan yg terbaik? sebelum ni baik ke?
sekarang baru rasa x baik?
mcm mane x baik 2 boleh wujud?hampir 1 tahun..

Soalan tanpa jawapan ~ 
kisah kita tergantung ! macam berada di tali gantung !

1 tahun lamenye terjalin..
akhirnya..........
mungkinkah?pasti?

p/s :
    entry aku yg x berterus terang ! berkias !
harap ada yg terasa ~

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke