30 September 2012

Mereka sentiasa ada :)

Macam ramai je..ramai 2 ramai jugak la..tapi x semua yang ada ngan kita masa kita susah kan.. :) mesty ade sorang yang ade dgn kita, yang faham kita..walaupon x byk..sekurang2nya, dgn kehadirannya pon da cukup untuk buat kita tenang seketika...kan..kadang2, x semua kita boleh kongsi dgn keluarga..macam aku, aku x brape nk selesa sgt nk cite masalah aku kt mak ke kakak ke..aku la..korang lain kan..lain org lain cara..aku akan cari bff aku dulu..then baru aku mntak pndapat mak..tapi x mntak pon..haha !



kak eyla slalu ade ngan aku..macam mane keadaan aku skalipon, xpenah dia xde..cari lah dia time ble pon, msty dia ade..walaupon kami jauh..terasa macam dekat.. :) kan kak?
terima kasih kak..akak byk tolong sy..bg sy semangat, nasihat..mmg sy lemah kak..tp dengan adenye kata2 dari akak..sy bangun balik...mungkin sy akan setabah akak, sekuat akak..akak mmg banyak membantu sy dalam segala hal..jujur, kadang2 sy x sependapat ngan akak..masing2 ade pendapat sndri kn..
Terima kasih lagi skali sebab sudi jadi pendengar setia sy :) 
Love u so much sis ~


lagi sorang yang membuatkan aku boleh tarik nafas lega bila aku susah..dia faham aku..aku pon xtaw cmne dia boleh faham aku..haha..dia pandai buat aku tenang..jujurnye dulu, aku x brape nk stuju dgn semua pendapat dia..aku rase macam pndapat dia 2 kdg2 x masuk akal ! walaupon apa yg dia ckp 2 tersangat lah betol, aku tetap ckp x ! haha..kejam kan aku...tapi 2 dulu la..mase aku x bape nk kenal dia..
2 lah, orang kate jgn benci sgt, kn da sangkut ! hhuhu.. aku x cakap bnci kt dia pon, cuma x like je...hehe...sory wani !
Dia da aku anggap macam adik..dia selalu ada bersama aku..walaupon mase tuh dia tgh ade msalah dia sndri, dia tetap cuba nk selesaikan masalah aku ! kami ni saling tolong menolong..aku susah dia ade..dia susah aku ade..masing2 main peranan..
TQ wani..k.aja sayang wani.. :)



bila aku sedih, aku cari dua orang nih...msty punye..x pikir sape dah..walapon 'dia'..aku lebih memerlukan kawan dari kekasih..bukan bermakna keluarga aku tolak tepi..x semua aku boleh kongsi..jadi..yg x semua 2 lah aku kongsi ngan dua orang peneman aku nih..dan x semua jugak aku cerita..yang tersangat peribadi, aku simpan baik2 :)
Alhamdulillah, Allah temukan aku dengan insan2 yang tersangat baik buat aku..bukannye aku xde kawan lg..ramai..tp x ramai yg memahami..mungkin aku pon x faham same..xde keserasian kt situ..mungkin ade..dan mungkin x cuba untuk faham..
Kak eyla n wani serasi ngan aku...diorang lah pembakar semangat aku..
Terima kasih..
Semoga Allah balas jasa baik korang berdua..

love both of u :)

29 September 2012

ini yang LAST..

cepatnya masa berlalu...terkadang aku rase nk tidur..terus tidur...biarlah mimpi yang menemani aku..macam2  cerita boleh aku lalui..pahit manis..macam2..sehingga tersenyum dalam tidur..takkan nk terus tidur pulak kan...haha..merepek suda..
Dah nak masuk bulan 10 dah ! tapi kenapa xde perubahan ape2 pon? ok, mmg ade..tapi x seperti yg aku harapkan..tgk ! manusia mmg x penah puas..lgsg xnak bersyukur dgn setiap perubahan yang baik terjadi ! walaupon ckit ! lame2 msty banyak..sabarlah..nak dapat yg ckit 2 pon mcm2 bnda jd ni kn nak yg byk..lagi macam2 akan jadi nnty..hadapilah segalanya dgn sabar..rilex je..
Aku mampu..biarlah lame mane pon..xpe..selagi masih bersama..InsyaAllah, xkan kemane..Dia tgh uji keikhlasan, kekuatan hati, keimanan dan segala2nya..jujur, kdg2 lemah..kelemahan 2 lah yg buatkan aku kuat dan terus kuat smpai sekarang..dan smpai ke hari2 yg mendatang..InsyaAllah :)

Aku x suka dgn entry2 aku skang..!
luahan hati konon !
ini yang LAST..mungkin..
cisssSS..

kena tuka nih ~

24 September 2012

Keadaan

keadaan semakin berbeza..keadaan semakin berubah..keadaan semakin mengelirukan..keadaan semakin membuatkan aku kecewa..keadaan semakin menambahkan lagi luka dalam hati..keadaan jugak yang membuatkan aku sedar..keadaan jugak yang membuka mata aku utk menilai..
Tak tahu macam mane lg, sampai bila?..bertahun2 katanya..sehari pon da terasa lama...ni kan bertahun2..kami kini di bawah..paling bawah..paling akhir mungkin..terasa diri kami tercabar..yang paling kuat terasa adalah aku !
Kenapa aku?ok, aku x berada dalam situasi dia..tapi aku boleh rasa..betapa susahnya keadaan dia sekarang..
Terpaksa..ni je alasan yang paling kukuh ! buat mase ni !
Nak x nak..kene hadap ~ walau payah ! teramat payah ~ kena teruskan jugak rutin harian yang da mula berubah ! sejak 3 bulan yang lalu..
Hidup..xkan selalu nk ade kt atas..dan xkan nk biar lame di bawah..besederhana saje..
Aku mengharapkan keadaan sekarang akan bertukar kembali..kepada yang lebih baik..makin lama, aku jadi sayur ! eh, sayu..pura2 gembira..aku tahu ade mata yang memandang, ade yang perasan..aku cuba cool je..buat macam xde pape yang berlaku..aku mmg x pandai nk berlakon ! tapi aku terpaksa berlakon..di hadapan mereka..susah !
Mungkin ade hikmah..kami harus banyak bersabar :) lebih2 lg aku lah 2..! xpe, aku ok je..
Harap hati kami masih sama..x berubah..itu yang penting.. :)


22 September 2012

aku x kesah pon...

memang aku x kesah, kenal kau pon tak..ok..kenal2 cm 2 je..rasenye x payah kenal kau lagi kot..xpenting untuk aku tahu segala2nye tentang kau..tapi dengan TAK SENGAJANYA ! aku da taw la pulak pasal kau ! dari kau hidup bujang, da kawen, then cerai ! upsssSS ! janda ~ n kau kawen utuk kali yg keduanya ~ tahniah beb..semoga kau kekal kali ni..pilihan kau salah dulu kot..yg ni lg better :) aku pon tumpang happy tgk kau happy..
past is past kan..
aku memang x kesah ape2 pon yg berlaku dulu..antara kami memang x kenal langsung..kenal pon secara x sengaja..tapi kadang2 perkara yang dulu, bila diungkitkan balik, makan dalam doh ! aku yg xde kene mgene pon terasa same..siall..aku mmg x suka perasaan ni...kita same2 pompuan, kau patut lebih memahami perasaan aku..aku pon boleh faham kau..sbb aku tahu apa yang kau inginkan masa 2..tapi kau cuba untuk halang antara aku dan 'dia'..hey, x adil..kau tahu siapa kami..apa hubungan kami mase tuh..kenapa kau cuba untuk hapuskan??kalau kau rasa dengan cara kau boleh buat kami berpisah, kau memang langsung dan TAK AKAN pernah berjaya.. :) kau ade kelebihan kat situ sebab kau dekat, aku jauh..walaweh ! x menjejaskan langsung hubungan kami ok..kau faham kan..kami pon teramatlah faham..
Tahniah lagi sekali untuk kau sebab berjaya memikat hati orang lain :) aku x penah berdendam dengan kau..sikit pon tak..sebab aku faham hati seorang perempuan macam kau..kadang2 aku rase kau mcam da terdesak sgt..tapi, ape2 pon, semoga berbahagia dengan suami :)

tak cukup dengan ni, aku telah diberi amaran !! waaahh ! oleh perempuan jugak yang mengaku sebagai tunang?fuh..pon macam terdesak sgt..aku abaikan..takat nk buat aku cuak, nk buat aku takut kau memang da gagal..aku berbincang dengan 'dia'..dan..akhirnya berjaya settle kan..amaran kau sikit pon x goyangkan hubungan kami..
macam da xde orang lain..! pon xde perasaan dendam..aku cuba kawal...dengan menerima bantuan dari 'dia' n kawan2..acctly, aku lebih perlukan kawan..aku sgt bertuah kerana memiliki kawan yang selalu ade utk aku..

wahai perempuan2 yang berkenaan, hentikanlah..sebab korang memang sedang membuang masa !

harap hati aku tak kan berubah !

10 hari diam membisu..mmg sengaje ! malas ! ni yg paling utama ! da x boleh nk bendung ! ok, xde bnde pon aku nk share..kalau ade pon xtaw nk cite cmne.. haha ! sbb 2 entry aku skang mrepek2 ! folower? tahniah ! baru sorang ahli baru..ade perubahan jugak kn?

Hati aku mmg cepat berubah ! tgk keadaan la cmne aku nk berubah pon..x semua bnde kn..InsyaAllah tahun depan smbung belajar..sejujurnya aku xde hati nk smbung..aku suka dgn apa yg aku buat skg..tapi aku taw aku x cukup lg..mmg x cukup..kena pegi lagi jauh..aku mula bukak balik hati aku untuk teruskan impian aku..macam mane lah nk tercapai kalau hati slalu sgt berubah ! nmpk x mcm xde pendirian? kn..ni nama dia cari penyakit !

'dia' penah ckp kt aku perempuan ni otak seminit ! x pikir panjang, da cukup seminit terus buat keputusan.. yeke? aku mcm 2 ke? korang mcm 2 jugak ke?? haha..memandai je 'dia' nih kn...mungkin betol jugak 'dia' ckp...tapi x lah ! punca je 'dia' 2 nk cari gaduh ngan aku ! hobi !

Harap hati aku xkan berubah lagi...aku nk capai ape yg aku nk capai ! mmg agak lambat utk aku capai, tapi xpe, aku akan teruskan jugak..biar lambat asal tercapai :)

Kawan, terima kasih sebab selalu ada untuk aku.. :)

12 September 2012

Ni nama dia semangat gle vavi !

Cam hape ntah. tengok dulu sebelum isi. main redah je. kn da kecewa. padan muka kau. =,=
semangat isi borang sampai x baca syarat kelayakan ! ni nama dia bengong !da isi baekk punye, pilih course sume, n terpakse tekan batal sebab mmg aku x layakkkkk !!! ok, acctly, belum layak lg..kene tggu tahun dpan baru boleh apply ! oh tidakkk ! eh..kejap2... aku da mule rase exited nk blaja ! wahhh ! x percaya dowhhhh ! hahaha..akhirnya ~ dorongan kawan2 same nih...mak ayah opkos yg petame..InsyaAllah tahun dpan sambung, kalau dapat lah ~ kalau x, cari tmpt laen, mane2 pon ade je..kalau boleh x nk p jauh2...nk dlm perak je...nnty mak ayah susah nk dtg lawat ~ hehe ! biaselah, anak manje. huhu !

Mak msty nangis kalau aku pegi blaja, sbb xde sape nk teman mak kt umah >.<
xpe, ayah ade :)

Bye !

09 September 2012

Sambung belajar

Memang ade niat nk sambung blaja...tapi 2 duluuuuu....3 4 bulan yg lepas la...haha...skang hati suda kosong nk sambung maaa....siyes ! mmg nk tapi dlm mase yg same hati aku kate xnk ! ah, suda..mane 1 nih...konfius aku kejap...mak ayah mmg sapot aku..aku ni je hah macam hape ntah....dulu beria sgt nk sambung...skang ? sembang je lebih..buatnye idak !
Adakah impian aku bakal musnah?hancur? oH tidakkkkKK !

bersambunggg......


*masih lg dalam dilema !

06 September 2012

Tiada apa yang ingin diluahkan 
tapi semuanya dalam keadaan terkawal 
harap akan jadi seperti biasa
TQ ,

04 September 2012

xtaw..xnk ambek taw..xkn taw..

Semalam..ntah sape2 cuba ganggu hidop i..plzzz..i x kenal u..i x kacau hidop u..u jgn kacau i..boleh? xpyh msg2 i , then tnye bnde yg same..sory ok..i xkan balas ape2 pon msg dari u !
haha..xpayah nk menggedik la kau pompuan..geli aku ! ok..aku xnk taw...xnk ambek taw lgsg..n xkn taw..wlaupon nnty aku akan taw hal sebenar..buat2 xtaw jelah ! mls da nk pikir ~ tiap kali pikir mase 2 jugak aku sakit ! macam vavi ! semak otak aku ! pegi jauh2 la...
Tapi sbnrnye , aku pon xtaw lg kebenarannya..tapi aku xnk taw..tapi hati meronta nk taw...tapi aku xnk ! haihh.. parahhh..ok..bye..

03 September 2012

Alhamdulillah ~

Entry aku kt bawah ni nama dia mmg takot , macam mengharapkan sesuatu yang baik akan berlaku..n now , aku boleh tarik nafas dalam2.. segala bnde buruk yg aku takut 2 akhirnya hilang , lenyap.. keputusan OK..xde pape yg belaku :) thank you Allah ~ tapi kena berjaga2 ! kesihatan 2 penting kan..kalau sakit 2 da mula merebak , susah nk baik..mintak dijauhkan semua tuh..


02 September 2012

Gua ~

gua rase kosong dari pagi sampai malam..gua takot menanti hari esok..kalau boleh gua nk stopkan masa skrg nih..tapi gua xde kuasa..kalau doraemon tu memang betol2 wujud , gua pegi jepun gua mintak mesin untuk henti masa..ni nama dia mmg gua tgh takot..sebab esok penentu segala..keputusan bakal diketahui esok..baik atau buruk..gua kena terima beb..tapi gua takot nk tahu keptusan 2...berat bg gua nk hadapi..gua takot gua x kuat..xpe..bnde boleh diubati..rilex je..setiap yang terjadi pasti ade hikmah..gua je x nampak lagi..Allah nak gua usaha..gua akan cuba beb..

Gua sayang mak :)

01 September 2012

Entry gua hilang !

Semalam..sebelum tido, ingat nak buat entry baru..mmg da ade idea baekkk punye...eh , x la , entry aku smuanya sedih2 je skang nih..hihihi..ok..pas2 , terus on9 n taip lah ape yg patot kn..kre sesi luahan hati lah semalam....penuh perasaan aku taip....gle2 punye perasaan....ok..aku akhiri entry aku dengan wassalam ~
then , aku baca balik...pastu tekan publish.. eh , x boleh ! apesal wei ~ =,=
Mak aku off wifi rupenye >.< macam mane lah aku boleh x sedar nih ! ni nama dia mmg cari penyakit ~ penat je aku taip ! luahan hati tuh ~ hilang macam 2 aje ... wuaaaaaa ! nk nanges xde air mata dah ! kering2 ! kering kontang ! dushhhhhhh ! boooommmmm !

Ok lah...nk tgk Avatar nih ! bye !
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke