30 October 2012

Niat

Tiba masanya untuk aku laksanakan niat aku yang selama ni aku pendam..ni lah masa yang sesuai..patutnya dah lama aku kena buat..tapi cam tak brapa nak yakin je..terpakselah aku tangguh kan dulu niat aku tuh..hati aku baru tebukak nak buat..buat apa?hm, tak sedia lagi nak bgtaw kat sini..nampak mudah, tapi bukan senang..aku kuatkan hati jugak untuk buat..dan, Alhamdulillah, aku berjaya laksanakan..tenang hati..aku pasti akan buat lagi..dan aku mengharapkan sesuatu yang baik akan berlaku..InsyaAllah :)
Biarlah apa dan siapa yang datang menghalang..aku akan cuba terus kuatkan hati..hebat mana sekalipon, tetap aku akan kuat..kuat..kuat..dan terus kuat..aku mampu lakukan..

Allah tahu segalanya..


28 October 2012

K.E.L.U.A.R.G.A.

Jarang aku bercerita pasal keluarga..mereka segalanya buat aku..aku sanggup kehilangan semua yang aku ada..sanggup aku korbankan cinta aku..aku sanggup korbankan seluruh hidup aku..demi keluarga..demi mak..ayah..abang..kakak..aku anak bongsu..aku sangat memahami perangai setiap ahli keluarga aku..sangat sangat memahami..biasalah, kadang kadang ada rasa kurang puas hati..selisih faham..itu perkara biasa..perasaan itu akan berkurangan jua..air dicincang takkan putus..sehebat mana pergaduhan antara keluarga, pertalian darah takkan pernah putus..takkan pernah habes..tiada yang dapat memisahkan hubungan keluarga, hubungan adik beradik..aku sangat sayang pada mereka..kasih keluarga sangat hebat..hebat lagi kasih Allah..Syukur, aku dikurniakan keluarga yang sangat bahagia, keluarga yang selalu ceria..keluarga yang sangat memahami..mak paling teratas buat aku..tanpa mak di sisi, ibarat seluruh hidup menjadi gelap, walau ada yang cuba untuk meneranginya..kalau boleh biarlah aku yang pergi dulu sebelum mak dan sebelum mereka..ayah..ayah sangat sayang pada 5 orang anaknya..ayah banyak berkorban untuk keluarga..kepedihan ayah kami semua dapat merasa..kini, ayah tidak perlu lagi bersusah payah..kami semua ada, membalas segala pengorbanan ayah..sorang je kakak yang aku punya..10 tahun jarak usia antara kami..kakak seorang yang sangat tabah..sangat kuat..macam macam yang dia rasa..kebanyakkan nya duka..dia cuba sembunyi, aku dapat merasa..kakak tepis segala cacian..aku bangga dengan kakak..abang..3 orang..hanya selepas mereka kahwin baru kami rapat..baru aku merasa kasih seorang abang..tiga tiga sudah punya keluarga sendiri, punya anak..aku sangat gembira melihat abang abang aku bahagia..kini, hanya dua orang anak perempuan ayah dan mak yang masih lagi membujang..aku dan kakak..tiada jodoh lagi buat kami berdua..kami masih mengejar cita cita kami..kakak dengan caranya..aku dengan cara aku..InsyaAllah, suatu hari nanti, kami akan punya keluarga jua..doa mak dan ayah sangat kami adik beradik perlukan..dengan doa mak dan ayah lah kami dapat menikmati kehidupan dengan sempurna..walau banyak yang datang menghalang..kami pon tak pernah putus putus berdoa juga..untuk mak..untuk ayah..
Sayang keluarga membawa ke syurga.. :)

27 October 2012

Sebab

Terasa cepat masa berjalan..nak hentikan masa kejap boleh?
sebab..tak puas bersama mereka..
sebab..nak raya lama lama..
sebab..nak main kejar kejar dengan adam 
sebab..nak gelak gelak lagi
sebab..nak makan sama sama
sebab..nak lepak sama sama
sebab..nak masak sama sama
sebab..taknak diorang balik lagi
nanti aku sunyi :(
..........................................................................................................


26 October 2012

Aidiladha 2012



Indahnya suasana raya bersama keluarga tercinta
Salam Aidiladha :)

23 October 2012

Sabar

kalau nak yang indah, kalau nk yang manis..kena banyak sabar..sabar pon tak cukup..kena usaha..usaha lagi lah tak cukup..kena berdoa kt Dia..barulah lengkap..insyaAllah dengan izin Nya..sekarang, aku da mula belajar camne nak sabar bila ada masalah..memang bukan senang nak sabar sebenarnya, sebab aku bukan lah seorang yang penyabar..dan sekarang, aku seorang yang penyabar sikit..huhu..sikit pon kira ok lah kan..lama lama nanti mesty banyak..konfem punya..aku baru tersedar, dengan kesabaran aku sebelum ni, aku mendapat sesuatu yang lebih baik..walaupon masih lagi belum sempurna..aku bersyukur..sekurang2nya, aku dapat merasa keindahan dan kemanisan itu..Alhamdulillah..

Sabar itu sangat ajaib :)

22 October 2012

Memang dah ok..tapi...

Aku memang dah ok skang..bertambah ok..cuma bertambah, tapi tak sepenuhnya ok..maknanya, masih lagi ade yang kurang..aku cari cari jugak kat mane yang kurang..hm, x jumpa >.< aku x faham..dah ok, tapi ada yang kurang..memang tak faham..tapi kali ni aku suka pada kekurangan tuh..walaupon aku tak taw apa yang kurang..sebab kekurangan tu buat aku lebih bersabar..buat aku lebih sedar...dan aku rasa aku hampir mendapatkan jawapan..

Aku tak pasti jawapan apa..

Bersabar :)

18 October 2012

kembali bercahaya

Semuanya kembali seperti asal..keadaan semakin pulih..keadaan sudah mula bergerak ke atas..walaupon perlahan, aku masih boleh senyum..masih boleh mengikut rentak..kini baru aku sedar, kesabaran itu teramatlah penting..aku kena banyak bersabar..walaupon lama, aku harus tetap bersabar..sakit..memang sakit..kena sabar jugak..

Aku mengharapkan cahaya itu terus menerangi kehidupan aku..supaya tiada lagi kedukaan yang cuba memasuki setiap sudut hati ini..InsyaAllah..

cahaya damai

Keputusan aku untuk hentikan segalanya sudah pon bermula..tapi untuk sementara waktu sahaja..xde niat aku nk hentikan terus..aku terpaksa lakukan..dan sebenarnya, aku buat untuk happy..aku tertanya2, bolehkah aku? mampukah aku? ...

Tak sampai 1 hari, keputusan aku itu batal ! mudahnya..! kenapa di saat aku begitu yakin dengan apa yang aku lakukan, cahaya itu datang ke arah aku? cahaya itu menerangi diri aku..ternyata keputusan aku itu salah..memang aku menantikan cahaya itu..cahaya yang membawa damai dalam hati..

Terima Kasih Allah :)

Kini, aku tak perlu lagi risau..boleh tarik nafas dalam2..


15 October 2012

Tolong jangan jauh

Makin cuba untuk dekat makin jauh dia pergi..
Jauh sampai aku tak nampak..walaupon bayangnya..begitu cepat dia pergi jauh..terkadang rasa tak mampu untuk aku kejar..makin laju aku kejar, makin kuat dia jauh..jauhnya sampai berbatu2..terlalu jauh..jauh sangat..jauh lagi..aku tetap kejar, walaupon aku taw itu hanya sia2..sekurang2nya aku tak berputus asa..selagi mampu, selagi ada kekuatan, aku teruskan mengejar..seorang diri..walaupon, harapan untuk dekat teramatlah tipis..aku teruskan..tanpa lelah..

Tolong jangan jauh :')

12 October 2012

Aku..

Kita boleh merancang sesuatu yang kita nak..tapi bukan kita yang tetapkan..bukan kita yang tentukan..kita tak tahu apa yang akan jadi..kita hanya boleh buat, tapi x boleh tentukan..Dia sahaja yang tahu segalanya..kita tahu apa yang terbaik untuk kita, tapi sedarlah, Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita..siapa kita nak lawan ketentuan Dia..
Aku..semakin x faham apa yang sedang berlaku..aku cuba untuk faham..mungkin aku xnak faham..kalau boleh aku nak semua berjalan dengan lancar..xde satu pon yang cacat..aku da buat da usaha..kenapa masih ada yang x lengkap? x dapat sepenuhnya..
Aku..kdg2 macam x boleh nk terima hakikat..aku kalau boleh nk tukar balik semua ni..tapi macam mane? x nampak jalan..dalam x nampak tu, aku terus kan berjalan..kadang2 merangkak..kadang2 duduk terdiam dan terus membisu..bila pulih, aku teruskan berjalan..terkadang rasa ingin berlari..tapi masih tiada kekuatan..mungkin aku takut jatuh..pedih bila jatuh..untuk keadaan sekarang aku pilih berjalan..

Aku harap suatu hari nanti aku mampu berlari laju dengan penuh keyakinan tanpa jatuh :')

09 October 2012

Malam ini....cerita lagi...

Tergerak hati nk ceritakan semula..walaupon sebelum ni aku da xnak ceritakan lagi.tarik nafas dalam2.mulakan cerita.Bismillah.
Keraguan,sringkali bermain2 dlm hati, otak dan segala organ2 yang ada.macam dah xde kejujuran kat situ.ni bukan dugaan lg, tapi gangguan ! bukan dari makhluk halus tapi seorang hamba Allah yang iri hati melihat kesenangan dan kebahagiaan orang lain ! aku mmg x faham kenapa kena ade orang2 yang macam ni hidop kt dunia nih ! kenapa x hapuskan je? diorang ni xpenat ke kacau orang je..da xde keje?ok, meh cni aku bg keje..nk sgt keje kn..! 
Berbalik kepada keraguan td..aku pon xtaw cmne nk hapuskan ragu2 2..sumpah, benci gle dgn perasaan tuh ! dtg dan pergi.pastu dtg balik.haissh.tlg lah pergi utk selama2nya.terkadang aku rase mcam da x larat sgt2 nk tanggung perasaan tuh.tapi aku teruskan jugak dlm keadaan yang payah.
Buat x taw.jangan layan.sabar.doa.itu je aku boleh buat skang untuk tenangkan hati.xkan nk harapkan orang lain lg.kena buat sendiri la pulak.
Penipuan pon ade dlm kes aku nih.hamba Allah tersebut cuba nk cipta permainan dia sendiri n aku lah orang yang pertama dia invite ! walaweh ! nk main game ngan aku, haha ! x takot game over ke? aku lebih baik main Angry Birds dari main permainan ntah hape jadah kau tuh. main la kau sorang2 sana.
Penat nanti hamba Allah 2 brenti la kan. tapi rase selagi dia xdapat apa dia nak selagi 2 dia xkan penat.buat lah ape pon kau nk buat.senyum je aku kat cni.nk balas? bukan keje aku nk balas2 nih..keje Dia smua 2.. :)

"Bila berjauhan menduga hati dan perasaan :')
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke