31 December 2012

Sepanjang 2012 ~

Januari - Mac
IKBN Sri Iskandar..rasa x sabar nak keluar..sehari macam setahun..macam macam dugaan..tak terluah rasa..selalu pendam..kawan kawan selalu bagi semangat..aku teruskan hingga penghujung..

April - Jun
Latihan Industri..Kamunting, Taiping..
aku ingat bila dah habes belajar, segala dugaan akan habes..tapi aku silap..dugaan hidup di luar lagi banyak dan sangat mencabar..lagi hebat..dunia luar, macam macam jenis orang aku jumpa..kadang kadang rasa macam x percaya, ade jugak orang macam ni kt dunia..sampai aku sendiri tak faham perangai sesetengah manusia ni..banyak ragam..
Tak tahan rasa bila serumah dengan mereka yang pentingkan diri sendiri..aku telan jugak walau pahit sangat..

Julai - Disember
Tempoh yang sangat panjang sebenarnya...masa aku hanya untuk keluarga..kesana kesini..bersama keluarga..kadang kadang aku ingin lari..lari jauh..aku ingin bersendiri..sikap mereka membuatkan aku ingin terus tidak punya rasa..aku tak pasti mengapa aku berniat sebegini jauh..tapi aku sedar, merekalah segalanya ..tiada mereka,ntah bagaimana aku kelak..jadi aku sabarkan hati..kuatkan semangat..biarlah..aku yang terakhir, beralah..tertanya di sudut hati, sampai bila aku harus begini..berdiri atas kaki orang lain..sebenarnya, aku cuba dan aku berjaya berdiri teguh..tapi, aku tidak diberi kepercayaan sepenuhnya..ahh..sampai hati..tidakkah mereka bimbang..
Tolonglah ubah perangai..sedarlah, banyak hati yang terguris dengan perangai 'itu'..bukan sekali dua..kerap kali..acap kali..beribu ribu kali malah berjuta..kecewa melanda..terluka..parah..argh ! semoga kesedaran hampiri kehidupan beliau..
Berkumpul satu keluarga merupakan saat saat indah bagi aku..seburuk mana, sejahat mana, sekasar mana..sayangilah keluarga..tiada mereka, tiada pengganti..

2013..
semoga yang indah belaka..
Alhamdulillah, Terima Kasih Allah :)

Terakhir

Untuk entry yang terakhir ni, tak taw nak cite ape..maksud aku entry terakhir untuk tahun 2012..banyak cite nak share..tapi tak terluah..ade la dalam 2 3 entry aku da buat sebelum nih, tapi ntah knp berat sgt nk pegi tekan button publish tuh..akhirnya, aku biarkan je kt draft.. >.< 

2012..banyak kisah yang tercipta..
suka
duka
manis
pahit
kelat
dan lain lain..

yang manis, aku simpan sebagai kenangan terindah..
yang pahit, akan aku lupakan..lenyapkan..hapuskan..kuburkan..jangan sampai ada satu pon tertinggal..
cukuplah dengan apa yang terjadi..In Shaa Allah takkan berlaku lagi..aku terima segala yang ditentukan..

Harapan..tiada lagi duka..

Kehidupan yang lebih baik dari segala aspek di Tahun Baru..
In Shaa Allah :)

24 December 2012

Hoi !

AKU DEGIL !
K BAI !



>.<

18 December 2012

26th Birthday Giveaway by ShidaR

Assalamualaikum :)
setelah sekian lama, akhirnya tergerak hati jugak nak join Give Away..huhu..




Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kakak Shida..Allah Selamatkan KamuUUuu...

Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi Kakak Shida ! Selamat Hari Jadiiiii...

Happy Birthday To U..Happy Birthday To U..Happy Birthday To Kakak Shida..Happy Birthday To UUuuuUuuuu..




Semoga...
panjang umur..
murah rezeki..
sentiasa sihat..
dijauhkan dari segala bahaya..
berbahagia bersama keluarga, kawan kawan dan kekasih hati..
tiada lagi duka yang mendatang..
sentiasa tersenyum..
tercapai cita cita..
tabah dan kuat bila jatuh..
dikurniakan seseorang yang boleh membimbing ke jalan Allah..

dan, semoga mendapat kebahagian dan ketenangan di dunia dan di akhirat :) InsyaAllah :)

Semoga akak terus maju dalam dunia blogging ni :)

Selamat Hari Jadi kak :)

10 December 2012

arghh !

Sebenarnya aku tak taw nak mula dari mana.. 
sebenarnya macam nih..
err..emm..
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
k baiii !


06 December 2012

Alhamdulillah

Hidup macam roda..sekarang, keadaan menyebelahi aku dan dia..Alhamdulillah :) tapi kami bukan lah berada di atas sekali, cukup lah bersederhana...tak bawah tak atas..tengah tengah..kadang kadang rasa tak tahan jugak, tapi sabar jelah..sabar sabar sabar..aku rasa, aku da cerita banyak kali da pasal cinta aku..tapi rasanya belum masanya untuk aku bagitaw sape cinta hati aku pada semua..family pon tak taw..cuma ade la dua tiga orang sahabat aku yang taw..dan aku rasa, family tak perlu taw lagi, aku tunggu masa yang sesuai untuk cerita segalanya...In Shaa Allah, kalau jodoh tak kemana :)


Ramai yang datang tempah baju kt aku :) Alhamdulillah, rezeki :) sebenarnya, aku nak tolak, tapi aku ambek jugak..sebab takot tak sempat nak siapkan...aku ada bulan ni je lagi...tahun depan In Shaa Allah, sambung belajar lagi...can't wait !
Sekarang, memang bz sangat...dari pagi sampai malam menjait jela keje aku, makan pon tak sempat kadang kadang...tapi takpe, aku teroskan je menjait...
korang nak tempah baju kt aku? PM aku kat fb k..hehehehe *macam ade lah kan..


Terima Kasih Allah..
Bersyukur sangat dengan apa yang ada sekarang..
Keluarga, sahabat, kerjaya, cinta hati..bahagia sangat..walau seringkali dugaan datang..itu semua membuatkan aku lebih kuat sebenarnya..kalau takde dugaan bukan kehidupan lah tu kan? :)
Aku harap, hari esok dan hari hari yang akan datang, aku akan terus bahagia bersama mereka yang aku sayang :) dan aku takkan sesekali melupakan-MU..
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke