10 January 2013

2 malam lagi

ceritanya macam nih..masa aku belajar dulu, aku menangis..sebab aku tak nak belajar kat situ..tapi kerana ayah, aku pegi jugak..aku menangis lagi, sebab semua benda kena buat sendiri..sakit sendiri..naik jatuh sendiri..semua sendiri..aku menangis sebab mak menangis masa nak hantar aku..sedih..tak penah berpisah..kali pertama..aku menangis sebab hari hari orang lain yang masakkan untuk aku..aku nak mak masak..aku menangis banyak sebab..masa tu, aku memang sangat manja..sampai bila aku dah sedar, aku rasa malu dengan kemanjaan aku selama ni yang terlampau..bila dah mula kenal erti berdikari baru aku bangun..bukak mata luas luas..oh..macam ni kehidupan..mencabar..
kemanjaan aku yang terlampau tuh mula lenyap sikit demi sikit..tapi masih ada sifat itu..perempuan kan..tapi kena pada tempat lah...

kini, aku belajar lagi..dua malam lagi..menangis lagi..mungkin..mestilah sedih..berpisah dari keluarga sementara..tak jauh..masih dalam Perak..aku tak nak pegi jauh..nanti mak ayah susah nak datang lawat aku.. : P

dua malam lagi di rumah..kemudian, malam malam aku hanya untuk Sri Iskandar, Perak ~

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke