02 January 2013

kisah yang sangat panjang..

Keadan sekarang semakin baik..tak lah teruk macam dulu..setiap hari ada perubahan..Alhamdulillah..tapi masih ada yang datang mengganggu..hm..aku tak faham..apa hebatnya 'dia' sampai ade yang datang bagi amaran kat aku..aku hampir mengalah, bodohnya aku mase tu ! percaya dengan kata kata dusta ! kata kata yang tidak masuk akal ! kata kata yang penuh kepalsuan ! 'dia' menyedarkan aku, aku tahu perkara sebenar, tapi ntah kenapa aku keliru..mungkin tak yakin..Sekarang, kami terus pertahankan..biarlah siapa pon yang halang..hati kami masih sama..bersatu..Syukur, 'dia' masih bersama aku..Aku rasa lebih tenang..pedulikan si penghalang..! Si penghalang itu takkan pernah berjaya ! punya hati hitam macam mana nak berjaya? kan ! Alhamdulillah, aku dapat jugak lalui dugaan ini.. nampak tak berat..tapi aku yang pikul..aku saja yang tahu..lepas ni In Shaa Allah, setiap dugaan yang Allah beri, akan aku hadapi dengan tenang..Sebenarnya, aku kena banyak sabar.. Sabar Sabar dan Sabar..mohon pada Allah, baca Al-Quran, berzikir, boleh buat hati aku tenang..sedikit sebanyak boleh lupa masalah aku..

Sebenarnya, aku tak rasa ada masalah pon..cuma kadang kadang aku terlampau ikotkan kata hati..curiga..ragu ragu..argh ! pokoknya semua yang negatif lah ! ok, aku suka pikir yang bukan bukan ! mengaku ! bila aku jadi macam nih, 'dia' selalu nasihat aku..bagi keyakinan..kata kata semangat..kadang kadang sampai kena marah..aku suka kena marah..aku dapat rasa 'dia' sayang aku tiap kali dia marah.. :) bahagia je rasa kena marah.. :)

'dia' belum memiliki aku sepenuhnya, aku pon belum memiliki 'dia' sepenuhnya..kami jauh..jarang nak dekat..lagi lah besar dugaannya kan..sebab tu lah muncul ragu ragu..curiga..tipulah kalau kate takde rase camni, msety ade punye..tak banyak pon mesty ade sikit...argh ! bila da jauh cam ni kena hadap lah segala risiko..kan..kejujuran kesetiaan dan kepercayaan tu sangat penting..kena jaga elok elok..
Alhamdulillah, kami mampu..

Aku tak harap apa apa dari 'dia'..takut harapan tu hilang..kalau jodoh tak kemana..

29/12/2012..
janji kami tidak akan bercerita lagi tentang perkara yang sama..akhirnya, masalah yang merunsingkan kami sudah jumpa jalan penyelesaian..syukurlah..lepas ni, tiada lagi tangisan duka dari aku..In Shaa Allah..tapi aku taw, masalah yang sama akan berulang..biarlah..tak nak dan takkan fikir lagi..manusia, kadang kadang sanggup buat apa saja untuk dapatkan sesuatu..tanpa berfikir..berjayakah?


2012, hanya tinggal kenangan..sebanyak mana manis kehidupan, pasti terselit kepahitan..semoga yang pahit, akan terus lenyap..yang manis akan terus diingati dan harum mekar di lubuk hati..

TAHUN BARU, DEBARAN BARU..
semoga apa yang berlaku di tahun lalu, akan lebih mematangkan aku..
semoga rasa kasih dan sayang antara aku dan si dia akan terus mewangi..
In Shaa Allah..

Sekian ~

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke