13 June 2013

TAK PUAS HATI !!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum...
Bismillah..

Entry aku sekarang sangat membosankan..tajuk yang sama..jalan cerita berbeza..sekarang, cerita yang sama lagi...eh..tak nak lah..

Tajuk 1 : Bersyukur dengan apa yang ada

  Kadang kadang aku tak puas dengan apa yang aku ada..kadang kadang aku terfikir dan tertanya, kenapa dia ada aku takda? kenapa dia dapat lebih aku dapat kurang? macam macam persoalan yang bermain dalam otak aku ! sampai satu tahap soalan aku tu dah melampau, tak masuk akal ! fuhh ! manusia memang tak penah puas ! aku lah tu !

  Sebenarnya, Allah dah bagi apa yang aku perlu..dah lebih pada cukup dah..bukan aku tak bersyukur..aku sangat bersyukur..mungkin aku ada sifat 'merungut' kot --' err ! mmg ada pon ! persoalan2 tu takkan wujud kalau aku tak merungut ! kan?

  Aku nak semua benda yang ada kat aku  PERFECT ! gila ! mana nak dapat !

Tajuk 2 : Perasaan

 Dua perkara yang aku tak suka ada dalam diri aku.. DENDAM dan BENCI ! aku tak suka nak rasa perasaan macam nih ! apa yang aku dendamkan? apa yang aku bencikan? argh ! perkara yang sama je pon ! berulang kali ! aku bukan lah seorang yang pendendam..apatah lagi benci ! bukan aku ni kalau ada dua nih ! tapi...kadang kadang aku terpaksa jadi seorang yang pendendam..untuk kepentingan aku sendiri ! aku buat untuk aku ! bukan aku buat untuk orang lain ! kita kena pentingkan diri sendiri kalau keadaan memaksa kita buat macam tuh ! so, memang aku buatlah..!

  Tapi tak lama..perasaan jahat tuh muncul kejap je..aku akan lepaskan bila keadaan mula kembali cerah dan tenang macam air laut kat Pantai Murni ! aku suka pegi pantai..sayu hati aku seolah olah dapat didengar oleh sang pantai :')

Tajuk 3 : Keputusan

  Aku tak suka buat keputusan ! dalam erti kata lain, aku susah nak buat pilihan ! bila aku dah buat pilihan maknanya tulah keputusan akhir aku ! sO, pilihan itu sangat menyakitkan buat aku ! antara dua, A dan B..dua dua baik babgi aku..takda yang terbaik pon..baik je..tapi aku kena jugak pilih antara dua yang baik tu yang paling terbaik ! walawehh ! susahnya ! kalau pilih A yang B tu acane? kalau pilih B yang A tu mesty aku nak jugak ! hmm..

  Manusia ni kadang kadang tamak kan..macam aku..boleh tak nak pilih A dan B?

Tajuk 4 : err..xde ! :)

Kesimpulan : Think positive and smile always :) peace !

No comments:

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke