11 February 2013

Sekadar luahan ~

aku baru je mula blaja..sebulan dah..ade lg 11 bulan..lame lagi nak habes..blaja tempat baru tak sama dengan blaja tempat lama..baru lagi, belum serasi dengan jiwa aku..nasib ada kawan kawan..kalau tak dah lama aku blah..fuhhh..tekanan kejap..esok dah nak balik sana...weh, kejapnya...duk sana rasa lama gila..jam tu lambat je nak bergerak..hmmm..Untuk mendapatkan keserasian antara aku dengan tempat blaja tu mungkin mengambil masa yang lama..susah nak bagitaw keadaan kat sana macam mana..

Tak baik mengeluh kan..terima seadanya..kalau dah macam tu keadaan kat sana,terimalah..abaikan mereka yang tak puas hati..pegi sana bukan nak bercuti..nak dapat ilmu kan..sO, teruskan..kuatkan hati, kuatkan semangat..ingat impian..setahun je..

Aku harap aku boleh..aku pon bukannya kuat sangat..kadang kadang mengalir jugak air mata..bertuah aku dikelilingi orang orang yang slalu bagi semangat..terima kasih daun keladi..


09 February 2013

Tiada ku duga

Tak sabar dah nak pegi tempat tu..nak tido malam pon tak lena..duk pikir apa yang nak jadi esoknya..neves gila bila dah sampai tempat tu..rasa memang tak nak balik umah dah..nak duk sana teros..sampai macam tu aku rasa..

Tapi sayang..luaran je nampak hebat..bila dah taw je bahagian dalaman dia cmne, teros aku rasa macam nak lari sekuat hati, tinggalkan tempat tu..! perasaan apakah? baru je tadi rasa happy..tup tup..haihh ! baru hari pertama..dah rasa macam nih..

Hari kedua dan seterusnya.............
perasaan yang tak diduga ni masih sama..masih ingin terus melangkah keluar..tapi kaki terasa berat..takde sapa dah boleh tolong tarik keluar..
argh ! aku benci terus di sini ! 
sebelah hati kata tidak, sebelah hati kata ya..mana satu?

Tempat tu...
semuanya dusta..dusta belaka..
hanya penduduk dalam tu saja yang tahu, yang rasa, yang alami dan yang lain lain..

Sekian ~
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke