21 June 2013

Assalamualaikum..
Bismillah..

Alhamdulillah..cuti sem dah bermula..walaupun hanya untuk 2 minggu..tak cukup untuk ubat luka di hati..mungkin hati aku akan terus disakiti..oleh sesiapa saje..aku juga akan terus menyakiti..untuk kepuasan dan kepentingan aku sendiri..aku jahat sekarang..lebih dasyat ! argh ! pedulikan ! tak siapa yang tahu apa yang aku rasa melainkan Dia..tak siapa yang tahu betapa pedihnya hati ini..Dia saja yang tahu..aku tahu, aku ambil jalan yang salah untuk mendamaikan hati aku..aku pentingkan diri sendiri..aku banyak melukakan, menyakiti orang..aku abaikan..aku lupakan..jauh di sudut hati aku masih lagi simpan perasaan yang indah itu..sehinggakan aku terlalu ingin kembali ke masa itu..tapi tak mungkin akan terjadi..aku takut pisang berbuah dua kali..walau hakikatnya pisang itu sudah berkali kali berbuah..aku tak tahu nak ubah balik keadaan sekarang..aku ke yang kena usaha?selama ni aku jugak..kali ni aku lagi ke?aku ! aku ! aku ! muka aku lagi ! kadang kadang aku terfikir, bila semua ni akan berakhir?

Sebenarnya, aku tak kuat :'(


15 June 2013

5 hari macam 5 tahun !

Assalamualaikum..
Bismillah..

Seminggu lebih dah aku cuti..ingat aku pegi suka ria ke hape ! choiii ! err --' tetibe ~

  Dah tiba masanya untuk aku kembali ke sana..kemana?mana mana jelah..nak bgtaw pon dah rasa kemalasan dalam diri..hari ni memang lambat sangat perjalanan aku..bangun lambat..mandi lambat..jalan lambat..kemas barang lambat..pahal ntah..

   5 hari je lagi...pastu cuti sem ! yeay ! tak sabar nak cuti lagi ! horey ! 5 hari? lamenye ! sehari pon aku da terasa lama..nak tunggu 5 hari? macam macam boleh jadi dalam masa 5 hari..alah 1 hari pon akan jadi lebih dari macam macam tuh ! aku tak nak ! nak tak nak aku kena hadap jugak ! --'

Sabarlah duhai hati ~


13 June 2013

TAK PUAS HATI !!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum...
Bismillah..

Entry aku sekarang sangat membosankan..tajuk yang sama..jalan cerita berbeza..sekarang, cerita yang sama lagi...eh..tak nak lah..

Tajuk 1 : Bersyukur dengan apa yang ada

  Kadang kadang aku tak puas dengan apa yang aku ada..kadang kadang aku terfikir dan tertanya, kenapa dia ada aku takda? kenapa dia dapat lebih aku dapat kurang? macam macam persoalan yang bermain dalam otak aku ! sampai satu tahap soalan aku tu dah melampau, tak masuk akal ! fuhh ! manusia memang tak penah puas ! aku lah tu !

  Sebenarnya, Allah dah bagi apa yang aku perlu..dah lebih pada cukup dah..bukan aku tak bersyukur..aku sangat bersyukur..mungkin aku ada sifat 'merungut' kot --' err ! mmg ada pon ! persoalan2 tu takkan wujud kalau aku tak merungut ! kan?

  Aku nak semua benda yang ada kat aku  PERFECT ! gila ! mana nak dapat !

Tajuk 2 : Perasaan

 Dua perkara yang aku tak suka ada dalam diri aku.. DENDAM dan BENCI ! aku tak suka nak rasa perasaan macam nih ! apa yang aku dendamkan? apa yang aku bencikan? argh ! perkara yang sama je pon ! berulang kali ! aku bukan lah seorang yang pendendam..apatah lagi benci ! bukan aku ni kalau ada dua nih ! tapi...kadang kadang aku terpaksa jadi seorang yang pendendam..untuk kepentingan aku sendiri ! aku buat untuk aku ! bukan aku buat untuk orang lain ! kita kena pentingkan diri sendiri kalau keadaan memaksa kita buat macam tuh ! so, memang aku buatlah..!

  Tapi tak lama..perasaan jahat tuh muncul kejap je..aku akan lepaskan bila keadaan mula kembali cerah dan tenang macam air laut kat Pantai Murni ! aku suka pegi pantai..sayu hati aku seolah olah dapat didengar oleh sang pantai :')

Tajuk 3 : Keputusan

  Aku tak suka buat keputusan ! dalam erti kata lain, aku susah nak buat pilihan ! bila aku dah buat pilihan maknanya tulah keputusan akhir aku ! sO, pilihan itu sangat menyakitkan buat aku ! antara dua, A dan B..dua dua baik babgi aku..takda yang terbaik pon..baik je..tapi aku kena jugak pilih antara dua yang baik tu yang paling terbaik ! walawehh ! susahnya ! kalau pilih A yang B tu acane? kalau pilih B yang A tu mesty aku nak jugak ! hmm..

  Manusia ni kadang kadang tamak kan..macam aku..boleh tak nak pilih A dan B?

Tajuk 4 : err..xde ! :)

Kesimpulan : Think positive and smile always :) peace !

Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke