06 July 2013

Cinta

Assalamualaikum..
Bismillah..

Kehidupan di dunia penuh dengan pelbagai cabaran dan dugaan..aku tak terlepas dari menerimanya..sekali lagi aku kena hadap masalah yang sama..berulang kali..tak habis lagi masalah 'itu' timbul pula masalah 'ini'..apakah?

Berulang kali terjadi..membuatkan perkara ni dah biasa..jadi lah macam mana pon..tetap biasa bagi aku..jadi aku rasa dah takde masalah dah kat situ..pesan 'si dia' kalau jodoh tak kemana..ye, aku percaya..jodoh itu rahsia Allah..aku dan 'si dia' mampu berusaha..

Dugaan bercinta :) membuatkan kasih sayang aku dan 'si dia' bertambah manis :) semoga kami terus kuat dalam menghadapi dugaan yang mendatang :) saat ini..aku masih lagi merahsiakan 'si dia' yang berjaya mencuri hati aku :) belum tiba masanya..mungkin suatu hari nanti.. In Shaa Allah..

Semakin kita sayang dekat seseorang itu, Allah akan menguji kita dengan pelbagai lagi dugaan untuk melihat sejauh mana tahap kesabaran kita..

Jadi, banyakkan bersabar..kerana, sabar itu buah yang manis :) sabar itu separuh daipada iman..

Doa adalah senjata yang sangat hebat ! tiada tandingan :) berdoalah pada Nya..Dia mendegar setiap rintihan dan setiap tangisan hambaNya..berdoalah dengan seikhlas hati :) minta lah apa yang dihajati..bila bila masa saja..

Di saat kita bersendirian..di saat tiada lagi sesiapa di sekeliling kita..di saat kita jatuh..di saat kita susah..di saat kita memerlukan..percayalah ! DIA sentiasa ada, sentiasa menemani, sentiasa memahami setiap apa yang kita rasa..setiap apa yang kita lalui..Dia maha mengetahui segalanya..

Usaha adalah kerja kita..berserah pada Dia..In Shaa Allah, jika diizinkan..semuanya akan berjalan dengan lancar..

Terima Kasih Allah :)
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke