21 November 2014

Hati

Assalamualaikum
Bismillah..

Entry yang kedua hari ini.

Dua tiga hari ni rasa tak sedap hati. Benda yang bukan2 tu memang dah pikir dah --'

Entah la. Aku ni bukan jenis yang boleh dapat rasa sesuatu. Selalunya, apa yang aku rasa tu tak betul.

Tapi kali ni, rasa lain sikit. Tak macam sebelum ni.

Risau.

Berdebar.

Oh. Minta tiada apa yang terjadi yang boleh buat aku menangis.

Salam dari Perak.

Cinta.

Assalamualaikum..
Bismillah..

Cinta.

Aku penah tinggalkan dia. Sebab dia bukan untuk aku. Allah dah tunjuk kebenaran. Jadi, aku lepaskan. Sakit? Sikit je. :')

Allah pertemukan aku dengan dia yang masih lagi bersama aku hingga kini. InshaAllah selagi Allah izinkan. :)

4 tahun. Alhamdulillah. Untuk melangkah ke seterusnya masih belum lagi. Teringin? Semua orang nak. Allah kata belum lagi untuk aku. Jadi, aku teruskan.

Kenapa aku pilih dia? Satu je. Dia faham aku.

Dan aku masih lagi merahsiakan siapa dia yang mencuri hati aku. Satu hari nanti inshaAllah. Kalau dah jodoh tak kemana.

InshaAllah. Semuanya Allah tentukan.

Salam dari Perak :)


20 November 2014

Kehilangan

Assalamualaikum
Bismillah..

Cerita yang sangat panjang aku mulakan dengan KEHILANGAN.

Aku cuba bayangkan hidup aku tanpa Keluarga. Mesti gelap. Dan sebenarnya aku tak dapat nak bayangkan. Dan aku tak boleh rasa orang yang kehilangan ni macam mana rasa dia. Dan aku takut nak jadi macam mereka. Aku takut nak rasa kehilangan. Tak boleh ! Aku takut !

Keluarga. Segalanya bagi aku. Walaupon ada je yang tak puas hati. Biasalah. Air dicincang takkan putus. Gaduh manja kata orang.

Tapi kena terima kan :'(

Dan. Aku belum bersedia untuk kehilangan mereka. Kalau boleh, biarlah aku yang mendahului mereka :')

Semoga kami sekeluarga sentiasa dalam rahmatNya dan diberi peluang untuk bernafas lebih lama.

Salam dari Perak :)

16 November 2014

Banyak sangat cerita

Assalamualaikum..
Bismillah..

Tak aktif sangat dah blogging sekarang ni. Makin hari makin malas nak update. Dulu kemain rajin aku update.

Bukan takde cerita. Bukan takde info menarik. Aku cuma takde masa nak cerita. Banyak sangat cerita yang nak diceritakan.

Blogwalking? Memang dah jarang sangat. Dulu kemain rajin BW blog sesape je.

Nuffnang? Macam dah tak faham je apa itu nuffnang --' ada sapa nak ajarkan aku tak?

Giveaway & contest? Dulu kemain rajin join. Pantang dapat invite dari blogger, terus join. Sejak notebook rosak la yang aku malas nak update. Ni pon guna fon. Tak semangat langsung, sebab kecik --' tak puas nak update.

Apa2 pon, aku rindu blogger yang aku kenal dulu2. Sekarang pon aku ikut jugak perkembangan diorang. Cuma diorang pon macam da tak aktif :')

Susah jugak nak jadi blogger yang tegar ni kan. Blogger yang dah femes tu memang terbaik lah.

Cerita yang sangat banyak tu nantilah aku cerita.

Salam dari Perak :)

30 June 2014

Puasa 2014

Assalamualaikum..
Bismillah..

Alhamdulillah..syukur pada Allah..masih bernafas pada bulan puasa.. :') terima kasih Allah
Seronok. Puasa bersama keluarga tercinta. Bahagia terserlah di wajah mak & ayah :') 
Esok atau lusa mak boleh keluar wad. InshaAllah. Dugaan bulan puasa. Semoga Allah lindungi keluarga aku & semua orang.

Selamat berpuasa :)

22 June 2014

Kemana menghilang?

Assalamualaikum..
Bismillah..
Semoga kita semua berada dalam lindunganNya..amin..

Aku tak pegi mane. Ade je. Cuma aku sibuk. Sibuk dengan apa?

Januari 2014
secara rasmi aku telah lantik diri aku sendiri sebagai 'suri rumah' sepenuh masa. & Yes ! I"m proud ! Sebab bila aku ganti tempat mak aku. Baru aku taw betapa beratnya bebanan mak selama ni. Tapi mak tak penah mengeluh :') aku baru biat sikit dah banyak bunyik ! Penat lah apalah itulah inilah. Ade je benda nak merungut --' sekarang tak lagi. Hehehe. Dah boleh dah. Penat?? Memang lah. Tapi takpe. Dah biasa.
Sambil tu jaga anak buah. Kemana je aku pegi mesti orang tanya. Anak ke tu? Err..
Ok. Semua kerja rumah aku buat. Tapi kalau penyakit malas tu da datang memang kena marah la dengan mak ! Adehh !

April 2014
FINALLY !!! I'M INDEPENDENT BEAUTY CONSULTANT OF MARY KAY !!! :')
& yang ni aku akan cerita kemudian.

Nampak ! Sibuk tak aku !

Eh. Ade lagi. Sekarang da nak dekat raya. Aku sibuk menjahit. Hari hari ! Peh ! Banyakkkkk !

Ok. Sekarang jelas kan. Nampak kan. Aku sibuk. Eh. Memang la nampak senang. Meh sini ganti tempat aku. Apa kau rasa. Sibuk ke tak. Haha !

Ada yang mula jauhkan diri dari aku sebab aku terlampau lampau sibuk :'( dah banyak kali explain kot. Dulu boleh la layan. Talde buat mende. Sekarang aku kerja. Kurang la sikit masa tu. Bukannya alu lupa. Sabar lah. !

Ok bai.

21 June 2014

Aktif kembali. Mungkin !

Assalamualaikum..
Bismillah..

Tajuk buat aku tersenyum. Ketawa. Aktif? Apa yang aktif? Oooo. Nak aktif blogging balik eh? Ok. Baguslah. Sebab macam dah lama kan tak update. Ok. Memang dah lama sangat. Update pon jarang jarang. Aku sibuk. Memang tak de mase langsung dah nak update. Macam dulu dulu. Ade lagi ke blogger yang kenal aku. Hehehe. Ade jugak aku terjah rakan blogger aku. Tapi tak de entry baru pon? Sibuk macam aku jugak kah? Hihihi. Aku doakan korang semua sihat.

Mana aku pegi selama ni?

Bersambung........

*rindu

08 February 2014

Allah je tahu.

Assalamualaikum..
Bismillah..

Ada yang tahu. Ada yag tak tahu. Yang tahu pon tak semua cerita dia tahu. Terima kasih sudi jadi pendengar yang setia. Terima kasih bagi nasihat yang boleh buat aku tenang sekejap. Ya, sekejap je. :'( sebab sebenarnya aku harapkan orang lain untuk jadi pendengar aku :'( tapi aku tak dapat. Dan aku sangat berharap suatu hari nanti aku akan cerita semua dekat dia :"( walau aku ada masa 5 minit je dengan dia. Aku takkan sia siakan masa 5 minit tu :') dan aku boleh pinjam bahu dia :'( aku dengan dia bukan orang lain pon. Hmm. Tapi kenapa susah sangat aku nak dekat dengan dia? Kenapa susah sangat aku nak curi perhatian dia? Macam macam aku buat. Itu ini. Tapi tetap sama. Orang lain yang takde kena mengena pulak yang boleh diharap. Orang lain pulak yang aku cari dulu. Hari ni aku masih mencuba. Gagal lagi :'( Sampai aku rasa dah tak nak mencuba lagi. Tapi aku tetap teruskan macam biasa. Nampak senang.

Hari hari aku ada cerita nak cerita. Orang lain pon takkan nak ada kat aku 24/7 kan. Rimas. Aku tahu. Aku bersyukur ade orang lain tu dalam hidup aku :') Terima kasih :') Semoga Allah balas jasa baik orang itu dekat aku.

Allah je tahu :')

06 February 2014

1st Anniversary Giveaway by Madihah


Assalamualaikum..
Bismillah..

aJa dijemput oleh Madihah untuk join GA beliau. Macam taw2 je aJa tengah gila GA nih. Huhu.
Jom memeriahkan lagi GA beliau :)



KLIK BANNER UNTUK JOIN

Terima kasih kepada sponsor :

  
Senarai Hadiah
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Bookmark felt-
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Hadiah misteri-
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Keychain nama sendiri -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Set beauty -  GAMBAR
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Keychain -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM10-
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM10 -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM5 -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM5-
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM5 -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM5 -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Topup RM5 - (New)
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Banner -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Review blog -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Header -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif Transparent header -
http://i257.photobucket.com/albums/hh205/xoxojays/smilies/fairy/pic014demoji_666399decoojp.gif 1black mask dan brooch -



Kalau peserta melebihi 100 orang, saya akan tambah novel untuk seorang ^_^ 


04 February 2014

Giveaway 5K Dunia sebenar Shida

Assalammualaikum, peace upon you.
http://www.duniashida.com/2014/02/giveaway-5k-dunia-sebenar-shida.html
Dijemput semua memeriahkan lagi Giveaway 5K Dunia sebenar Shida (klik banner untuk join) dengan hadiah yang cukup banyak dan lumayan serta syarat sangat mudah. Terima kasih juga kepada para Penaja yang sudi menaja untuk giveaway kali ini dan mereka adalah :
Kategori Blogger :
Kategori Onlineshop :



31 January 2014

 "Saya Nak Tudung Bawal Rose"

Assalamualaikum..
Bismillah.. 


Gieveaway lagi :) dari Nabila Biela









Hadiah? Sangat lumayan pada mereka yang suka kumpul tudung / shawl macam haku nih ! hik hik !
 
JOM join kawan kawan !! Klik Banner cepat ! 



30 January 2014

Aku dan mereka :')

Assalamualaikum..
Bismillah..

Kena tahan ayaq mata nak buat entry nih ! Pasai pa? Sedih punya pasai baq hang ! pulun hang weii !

Sejujurnya, aku dan mereka semakin jauh. Nampak dekat ! Aku tak pasti sejak bila aku rasa jauh :'( aku tak nak macam ni. Tapi kenapa aku yang jadi mangsa? Mungkin aku sorang je yang rasa jauh.

Susah nak fahamkan mereka.

Tiada kata kata semangat dari mereka :'(

Tiada kata yang mendamaikan hati dari mereka :'(

Semua tiada :'(

Sendiri......

28 January 2014

"GIVEAWAY CNY by DEDEQ"

Assalamualaikum..
Bismillah..

Yeay ! join Giveaway lagi. Kalau sebelum ni Aja join Giveaway dari kak Shida Radzuan dan Alhamdulillah Aja adalah salah seorang pemenang :)

Kali ni nak join Giveaway dari DEDEQ pulak. Good Luck to me :)



http://najihah90.blogspot.com/2014/01/giveaway-cny-by-dedeq.html
http://najihah90.blogspot.com/2014/01/giveaway-cny-by-dedeq.html


Hadiah pulak pehh ! gila best lah ! nak tahu? Jom klik link kat atas !
dan join lah skali ye :)




27 January 2014

Takkan lari gunung dikejar !

Assalamualaikum...
Bismillah...


Belum tiba masanya untuk aku melangkah setapak ke depan ! Banyak lagi perkara yang harus aku laksanakan. Biarlah apa orang nak kata. Kerja Allah, tak siapa yang tahu.

Memang aku dah sedia untuk menghadapinya ! Ku akui ! siapa yang tak nak tukar status ! kan ! aku pon ! tapi rilex lah ! Allah dah tentukan segalanya. Cepat atau lambat tu bukan kerja aku.

Aku hanya mampu merancang. Dah nama pon rancang sah sah la aku tak taw jadi ke tak apa yang aku rancang tuh. Doa jelah. Usaha sama wei !

Heran dengan manusia yang pandai pandai nak tetapkan jodoh orang dengan sapa. --' sudah sudah la tu ! hang bukan sapa sapa pon ! tak payah kalut sangat ! meluat !

Semua urusan Allah yang tetapkan.

Assalamualaikum :)

24 January 2014

Dua ribu empat belas

Assalamualaikum..
Bismillah..

:)

Lama aku tak berblogging..terasa kekok pulak --' selalu blogging guna notebook, sekarang guna fon --' kecik weh..dan sebab notebook rosak lah aku jarang bercerita disini.. Ok, sekarang baru nak cerita :)


CERITA PERTAMA : sambung belajar

 Mereka tak tahu apa masalah yang aku tengah hadap ! jangan pertikaikan alasan  yang aku bagi. Aku tahu apa aku buat. Tak semestinya aku tak sambung belajar aku tak boleh berjaya ! Macam mana susah sekalipon aku, aku takkan tinggalkan apa yang dah aku belajar. Inshaa Allah, ade rezeki aku teruskan. Terima kasih pada kawan kawan yang bagi semangat :)
Sekarang, masa untuk bantu mak ayah !

CERITA KEDUA : suri rumah

 Hampir 3 tahun aku belajar dalan bidang jahitan. Dan bagi aku, menjahit boleh bagi aku kepuasan. Bila tengok customer puas hati dengan hasil tangan aku, aku rasa sangat bahagia . Tak tawlah nak cakap cmne.
Tapi ada lagi benda yang boleh buat aku rasa puas sangat. peh !

MEMASAK ! yes ! masak ! fuh, aku baru sedar yang dengan masak lah boleh buat aku puas.! haha ! lantak lah orang nak cakap ape ! aku suka bila aku masak orang makan sampai habes. Aku tak makan pon takpe !

Dan aku bangga jadi suri rumah sepenuh masa :)

CERITA KETIGA : cinta hati

 Tahun 2014, tahun yang ke 4 aku dengan 'si dia'. Masih terlalu awal untuk kami melangkah ke peringkat seterusnya. Melihat ramai kawan yang sudah mendirikan rumah tangga membuatkan aku teringin nak ikut jejak langkah mereka. huhu. Berangan je lebih aku ni. Benda kawin ni bukan benda main2. Kalau ada jodoh tak kemana. Takkan lari gunung dikejar. 'si dia' slalu pesan macam ni. hehe.

CERITA KEEMPAT : ...

 Takde dah. Assalamualaikum :)
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke