31 January 2014

 "Saya Nak Tudung Bawal Rose"

Assalamualaikum..
Bismillah.. 


Gieveaway lagi :) dari Nabila Biela









Hadiah? Sangat lumayan pada mereka yang suka kumpul tudung / shawl macam haku nih ! hik hik !
 
JOM join kawan kawan !! Klik Banner cepat ! 



30 January 2014

Aku dan mereka :')

Assalamualaikum..
Bismillah..

Kena tahan ayaq mata nak buat entry nih ! Pasai pa? Sedih punya pasai baq hang ! pulun hang weii !

Sejujurnya, aku dan mereka semakin jauh. Nampak dekat ! Aku tak pasti sejak bila aku rasa jauh :'( aku tak nak macam ni. Tapi kenapa aku yang jadi mangsa? Mungkin aku sorang je yang rasa jauh.

Susah nak fahamkan mereka.

Tiada kata kata semangat dari mereka :'(

Tiada kata yang mendamaikan hati dari mereka :'(

Semua tiada :'(

Sendiri......

28 January 2014

"GIVEAWAY CNY by DEDEQ"

Assalamualaikum..
Bismillah..

Yeay ! join Giveaway lagi. Kalau sebelum ni Aja join Giveaway dari kak Shida Radzuan dan Alhamdulillah Aja adalah salah seorang pemenang :)

Kali ni nak join Giveaway dari DEDEQ pulak. Good Luck to me :)



http://najihah90.blogspot.com/2014/01/giveaway-cny-by-dedeq.html
http://najihah90.blogspot.com/2014/01/giveaway-cny-by-dedeq.html


Hadiah pulak pehh ! gila best lah ! nak tahu? Jom klik link kat atas !
dan join lah skali ye :)




27 January 2014

Takkan lari gunung dikejar !

Assalamualaikum...
Bismillah...


Belum tiba masanya untuk aku melangkah setapak ke depan ! Banyak lagi perkara yang harus aku laksanakan. Biarlah apa orang nak kata. Kerja Allah, tak siapa yang tahu.

Memang aku dah sedia untuk menghadapinya ! Ku akui ! siapa yang tak nak tukar status ! kan ! aku pon ! tapi rilex lah ! Allah dah tentukan segalanya. Cepat atau lambat tu bukan kerja aku.

Aku hanya mampu merancang. Dah nama pon rancang sah sah la aku tak taw jadi ke tak apa yang aku rancang tuh. Doa jelah. Usaha sama wei !

Heran dengan manusia yang pandai pandai nak tetapkan jodoh orang dengan sapa. --' sudah sudah la tu ! hang bukan sapa sapa pon ! tak payah kalut sangat ! meluat !

Semua urusan Allah yang tetapkan.

Assalamualaikum :)

24 January 2014

Dua ribu empat belas

Assalamualaikum..
Bismillah..

:)

Lama aku tak berblogging..terasa kekok pulak --' selalu blogging guna notebook, sekarang guna fon --' kecik weh..dan sebab notebook rosak lah aku jarang bercerita disini.. Ok, sekarang baru nak cerita :)


CERITA PERTAMA : sambung belajar

 Mereka tak tahu apa masalah yang aku tengah hadap ! jangan pertikaikan alasan  yang aku bagi. Aku tahu apa aku buat. Tak semestinya aku tak sambung belajar aku tak boleh berjaya ! Macam mana susah sekalipon aku, aku takkan tinggalkan apa yang dah aku belajar. Inshaa Allah, ade rezeki aku teruskan. Terima kasih pada kawan kawan yang bagi semangat :)
Sekarang, masa untuk bantu mak ayah !

CERITA KEDUA : suri rumah

 Hampir 3 tahun aku belajar dalan bidang jahitan. Dan bagi aku, menjahit boleh bagi aku kepuasan. Bila tengok customer puas hati dengan hasil tangan aku, aku rasa sangat bahagia . Tak tawlah nak cakap cmne.
Tapi ada lagi benda yang boleh buat aku rasa puas sangat. peh !

MEMASAK ! yes ! masak ! fuh, aku baru sedar yang dengan masak lah boleh buat aku puas.! haha ! lantak lah orang nak cakap ape ! aku suka bila aku masak orang makan sampai habes. Aku tak makan pon takpe !

Dan aku bangga jadi suri rumah sepenuh masa :)

CERITA KETIGA : cinta hati

 Tahun 2014, tahun yang ke 4 aku dengan 'si dia'. Masih terlalu awal untuk kami melangkah ke peringkat seterusnya. Melihat ramai kawan yang sudah mendirikan rumah tangga membuatkan aku teringin nak ikut jejak langkah mereka. huhu. Berangan je lebih aku ni. Benda kawin ni bukan benda main2. Kalau ada jodoh tak kemana. Takkan lari gunung dikejar. 'si dia' slalu pesan macam ni. hehe.

CERITA KEEMPAT : ...

 Takde dah. Assalamualaikum :)
Copyright reserved by Aja edited byCaersasuke